רשלנות רפואית בעת כריתת רחם – מה עלי לעשות?

רשלנות רפואית בכריתת רחם

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית

במהלך 20 שנות ייצוג אישי של תביעות ברשלנות רפואית במעל 1,000 תביעות בתחום של רשלנות רפואית ונזקי גוף, המונח רשלנות רפואית כריתת רחם או רשלנות רפואית בהוצאת רחם, חזר על עצמו פעמים לא מעטות ובשכיחות שאינה נמוכה, במקרים של פניות אישיות אלי, בתחום של תביעות רשלנות רפואית.

במסגרת סקירתי זו, שכמובן אינה מהווה תחליף ליעוץ משפטי ספציפי ו/או יעוץ משפטי מדיקו לגאלי, אנסה להביא עיקרי עילות התביעה האפשריות במקרים של רשלנות רפואית בכריתת רחם, לרבות למה לדעתי, חשוב לשים לב יותר, מהם השלבים של תביעת רשלנות רפואית במקרים לדוגמא, של כריתת רחם מיותרת או הוצאת רחם מיותרת, וכמובן כיצד הלכה למעשה ובפועל, ניתן לתבוע פיצויים מקסימליים מהרופא ו/או המוסד הרפואי ו/או בית החולים הרלבנטי, בבית המשפט בסופו של יום.

רשלנות רפואית בכריתת רחם

רשלנות רפואית בעת כריתת רחם – באלו מקרים?

בהתאם לניסיוני במהלך כריתת רחם, ישנם בד"כ שלוש אפשרויות החוזרות על עצמן, בצורה שכיחה ביותר לתביעה בגין כריתת רחם רשלנית והם כדלקמן:

  1. רשלנות רפואית בכריתת רחם כאשר התברר שהאינדיקציה ו/או הצורך לניתוח כריתת רחם, התגלו כלא נכונות ו/או שגויות, ולא היה צריך בכלל מבחינה רפואית ו/או מדיו לגאלית, לכרות את הרחם וכאן יש לבחון בנוסף, לעוולת הרשלנות הרפואית גם את עוולת הפגיעה באוטונומיה של האישה, שרחמה נכרתה, וזאת בגין הפגיעה באוטונומיה על גופה, וזאת ע"מ לקבל פיצויים נוספים.
  2. רשלנות רפואית בכריתת רחם בשל בחירה שגויה של שיטת ביצוע הניתוח, לדוגמא בחירת שיטת ניתוח בגישה כירורגית לפרוסקופית, כאשר הייתה אינדיקציה לבצע ניתוח ב גישה כירורגית "פתוחה" ו/או אינדיקציה לביצוע ניתוח כריתת הרחם דרך הבטן ולא וגינאלית, דרך הנרתיק ועוד…
  3. רשלנות רפואית בכריתת רחם בעת ביצוע הניתוח עצמו ע"י פגיעה באיברי מטרה בחלל הבטן במהלך ניתוח הכריתה, כגון פגיעה במעיים ו/או פגיעה בשלפוחית השתן ו/או בצינור השופכה של השתן, וכאן יש לבחון את שאלת קבלת ההסכמה מדעת קודם לניתוח לכריתת רחם, האם ניתנה הסכמת מדעת קודם לניתוח לכריתת רחם, קרי האם הוסברו למנותחת כל הסיכונים אשר עשויים להיגרם במהלך ניתוח לכריתת רחם, תוך החתמתה על טופס הסכמה לניתוח ייעודי לניתוחי כריתת רחם.

באיזה עורך דין רשלנות רפואית בכריתת רחם מומלץ לבחור?

זו שאלה חשובה ביותר, הנשאלת באופן תדיר ביותר ע"י מטופלות שעברו ניתוח לכריתת רחם רשלני או כזה שהתברר בדיעבד כמיותר והמעוניינת לבדוק אפשרות היתכנות תביעה ו/או סיכויי הגשת תביעה נגד בית החולים או הרופא המנתח.

להלן מספר פרמטרים חשובים לדעתי, לבחירת עורך דין רשלנות רפואית כריתת רחם שסבורני שחשוב להכיר, ושאני שמח ביותר לעמוד בכולם:

  1. עורך דין רשלנות רפואית כריתת רחם, הוא כזה שמתחייב כבר בתחילת הדרך לייצג את תביעת רשלנות רפואית, באופן אישי בעצמו, מההתחלה ועד סיום התביעה, ולא ע"י העברת תביעת רשלנות רפואית חשובה זו, לאחר פגישת היכרות ראשונה אחת במשרדו עם הלקוחה, לעורך דין רשלנות רפואית אחר אצל משרד עורכי דין רשלנות רפואית, שהלקוחה לעיתים אף כלל לא זכתה להכיר.

  2. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ לייצוג במקרים של הוצאת רחם, הוא כזה שיש לו בנוסף גם ניסיון עשיר ומגוון, ומומלץ של לפחות של כ-20 שנים בתחום של דיני רשלנות רפואית ובעיקר באופן אישי בתחום הליטיגציה, קרי תחום הספציפי הופעות בבתי משפט.

  3. עורך דין רשלנות רפואית בכריתת רחם מומלץ, הוא כזה שיש לו גם ניסיון משולב בעברו גם בייצוג של בתי חולים ו/או רופאים ו/או מוסדות רפואיים בתביעות רשלנות רפואית בגין כריתת רחם או הוצאת רחם. מניסיוני, למדתי לדעת שהיכרות טובה עם המערכת הרפואית "מבפנים", לרבות מביאה לניסיון ייחודי ועשיר לעורך דין רשלנות רפואית כמו לדוגמא, לדעת לייעץ ללקוחה במקרה של פשרה העומדת על הפרק מטעם בית החולים או חברת הביטוח שלו, האם ההצעה הינה טובה או רעה בנסיבות העניין.

  4. עורך דין רשלנות רפואית כריתת רחם מומלץ, הוא כזה שיש לו גם ניסיון בתחום "רפואה ומשפט", אקדמי ומעשי במתן מגוון הרצאות ו/או ימי עיון והשתלמויות מיוחדים בתחום של רשלנות רפואית, כמו הרצאות במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין ומכיר את כל ההלכות המשפטיות הרלבנטיות, החוקים, התקנות, הצווים והנהלים של משרד הבריאות בתחום של כריתת רחם, ודואג באופן תדיר להתעדכן לרבות בכל התקדימים או ההלכות המחייבות בדיני רשלנות רפואית הן בתחום האחריות בנזיקין והן בתחום הנזק שנפסק.

מהן העלויות של תביעת רשלנות כריתת רחם ובגין מה?

העלות הכספית הראשונה היא בד"כ עבור איסוף חומר רפואי שמדובר בתיק בית החולים המלא שיש להוציאו ממחלקת רשומות רפואיות בבתי החולים בו בוצע ניתוח לכריתת רחם.

בנוסף תמיד מומלץ גם להוציא את כל הבדיקות והייעוציים במרפאות חוץ בבית החולים או במרפאה הרפואית הרלבנטית, קודם ולאחר הניתוח נשוא התביעה.

כאן בד"כ מדובר בעלות של כמה מאות ש"ח בודדים.

לאחר מכן העלות היא עבור ייעוץ ראשוני עם מומחה בתחום הרפואי הרלבנטי ע"מ לדעת אם ישנה עילת תביעה בגין רשלנות רפואית בכריתת רחם ומהם סיכויי התביעה ברשלנות רפואית.

ככל וישנה עילה להגיש תביעה הרי שישנה עלות של חוות דעת רפואית וכן אגרת בית משפט: בבית משפט השלום האגרה לפתיחת תיק הינה מופחתת, אולם ניתן לתבוע שם עד סכום פיצויים של 2,500,000 ש"ח בלבד, ואילו בבית המשפט המחוזי, האגרה אמנם גבוהה יותר (בכמה מאות ש"ח בודדים), אולם סכום תביעת רשלנות רפואית בגין כריתת רחם בבית משפט מחוזי אינו מוגבל, אולם בעניין זה אני ממליץ לבדוק כל מקרה לגופו.

כיום, ככל שלתובעת ישנו קושי כלכלי לעמוד בעלויות של הגשת תביעת רשלנות רפואית, ואין בידה אפילו להשיג מימון בנקאי או עזרה של קרובים, ישנה אפשרות לפנות לחברת מימון הוצאות משפט לרבות חוות דעת רפואית, והיא תבדוק נתוני התביעה, ובהתאם לשיקול דעתה היא עשויה לתת הצעה למימון של כל הוצאות התביעה ותנאי החזרת המימון ע"י התובעת בעת סיום התביעה.

וכן ישנה עלות שכר טרחת עורך דין רשלנות רפואית, הניגבת בסיום התביעה מהסכום שמתקבל בפועל וזאת באחוזים מסכום הפיצויים שיתקבלו.

ממה חשוב להיזהר במקרה של רשלנות רפואית כריתת רחם?

ישנם מספר דברים שלדעתי חשוב להיזהר במהלך תביעת רשלנות רפואית כריתת רחם, ולפיכך חשוב ביותר להתייעץ כבר בשלב מקדמי עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית לכריתת רחם, שידריך את הלקוחה באופן אישי לגבי כל שלב ושלב וכבר מהתחלה כאמור באופן אישי וצמוד.

דבר מרכזי ושכיח נוסף בתביעת רשלנות רפואית בשל כריתת רחם או תביעות רשלנות רפואית בהוצאת רחם ממנו יש להיזהר, הינו התיישנות תביעת רשלנות רפואית, שבמקרים של רשלנות רפואית כריתת רחם, שאירעה בשל רשלנות רפואית או מחדל רפואי, מחייבת ע"פ חוק ההתיישנות הגשת תביעת רשלנות רפואית בית המשפט, תוך 7 שנים ממועד היווצרות העילה המשפטית.

מחפשת עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומומלץ?

נפגעת כתוצאה מרשלנות רפואית כריתת רחם ו/או מרשלנות רפואית בהוצאת רחם? ו/או מרשלנות רפואית בשל כריתת רחם מיותרת? את מוזמנת ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומוכר.

עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית כריתת רחם, דרך מתן ייעוץ מפורט ומועיל לגבי הזכויות שלך ועד להכנת תביעה מנומקת ומפורטת נגד קופת החולים ו/או בית החולים ו/או הרופא המנתח כמו גם נגד חברות הביטוח שלהם, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלך אכן ימומשו כדין ובמלואן!

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום בנושא רשלנות רפואית בעת כריתת רחם, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125, או פניה אישית בדואר אלקטרוני של עו"ד אלי מאור: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן