רשלנות רפואית קורפוס קלוסום

רשלנות רפואית - קורפוס קלוסום

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית

במהלך 20 השנים האחרונות כמי שייצג מעל 1,000 תביעות בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית, תוך התמקדות בתחום של רשלנות רפואית בהריון ו/או רשלנות רפואית בלידה, המונח רשלנות רפואית קורפוס קלוסום, חזר על עצמו פעמים רבות ובשכיחות גבוהה ביותר במקרים של פניות אלי בנושאי תביעות רשלנות רפואית. במסגרת סקירה זו, שאינה מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ו/או מדיקו לגאלי, נביא את עיקרי עילות התביעה במקרי רשלנות רפואית קורפוס קלוסום, למה חשוב לשים לב, מהם שלבי תביעת בגין רשלנות רפואית בהריון במקרים של פגם בקורפוס קלוסום, וכן כיצד ניתן לתבוע פיצויים מקסימליים בבית המשפט.

קורפוס קלוסום – מהו ומה חשיבותו?

המדובר במונח רפואי ולא משפטי, שהוא בתרגום לעברית "כפיס המוח" ובאנגלית Corpus callosum, שהוא המבנה הגדול ביותר של החומר הלבן במוח, המצוי בין היתר במוח של בני אדם (וגם של יונקים אחרים) ובעצם תפקידו לגשר בין שני צידיו של מוח האדם (בעגה הרפואית ההמיספרות"). לקורפוס קלוסום ישנו תפקיד חשוב ביותר במעבר של מידע בין שני חלקי המוח, כך שכל צד ידע בעצם מה השני עושה, כלומר המדובר בתפקיד חשוב ביותר בתקשורת המידע בין העצבים במוח.

קורפוס קלוסום – לא תקין

במסגרת פניות של לקוחות, הורים, לבדיקת היתכנות ו/או סיכויי תביעת רשלנות רפואית לקטין, נחשפתי לליקויים רבים אפשריים בקורפוס קלוסום והם בין היתר: קורפוס קלוסום לא תקין, המתבטא בקורפוס קלוסום קצר באורכו, קורפוס קלוסום שאינו תקין, מאחר והוא דק מבחינת העובי הרצוי, קורפוס קלוסום שאינו תקין, מאחר והוא התגלה כמנוון, וכמו כן קורפוס קלוסום שלו ליקוי התפתחותי או הפרעה במבנה עצמו של הקורפוס קלוסום.

החשוב ביותר בענייננו הוא שקורפוס קלוסום לא תקין, ברוב המקרים מעיד על ליקוי/ליקויים אפשריים באיברי גוף נוספים ועל בעיות רפואיות נוספות לעובר ומכאן נובעת החשיבות לאיתורו, לכל המוקדם במהלך מעקב הריון.

רשלנות רפואית קורפוס קלוסום

אבחון של קורפוס קלוסום שאינו תקין

בתביעות בגין רשלנות רפואית בלידה, השאלה המרכזית הינה האם ניתן היה לאבחן את הקורפוס קלוסום הלא תקין עוד במהלך ההיריון. במקרים רבים קורפוס קלוסום שאינו תקין, עשוי לנבא היוולדות של ילד עם ליקויים התפתחותיים משמעותיים, ומניסיוני כמי שייצג תביעות רשלנות רפואית, הן מטעם תובעים במשך למעלה מ-20 שנה והן מטעם בתי חולים בעבר ועד לפני 12 שנים, בתביעות רבות כאלה שהוגשו, התבסס קשר סיבתי רפואי משפטי ועובדתי של 100% נכות רפואית לרשלנות הרפואית במהלך השלב הטרום לידתי, וכאמור המדובר בנכות רפואית באופן קבוע ליילוד שנולד עם ליקויים גופניים וקוגניטיביים משמעותיים, ובין היתר נכויות בתחום הנוירולוגי, בתחום האורתופדי, בתחום הפסיכיאטרי, עיניים, אף אוזן גרון (ליקויי שמיעה), ועוד.

בד"כ ניתן לאבחן כבר במהלך ההיריון בשבועות 22-24 וזאת במסגרת סקירה מורחבת של מומחה אולטרה סאונד מיילדותי את תקינות ו/או חו"ח אי תקינות הקורפוס קלוסום במח העובר וזאת כאמור, עוד בבטן אימו.

– נגרמה רשלנות רפואית קורפוס קלוסום במהלך ההיריון, את מי נתבע?

במקרים שאנו בוחנים עילת תביעה אפשרית בגין אי אבחון קורפוס קלוסום, צריכה להתבצע עוד בשלב המקדמי ע"י עורך דין מומחה לרשלנות רפואית קורפוס קלוסום, סקירה מדויקת של כל הגורמים אשר היו מעורבים הן במעקב הלידה לידה וכמו גם בלידה עצמה וזאת באמצעות ריכוז ואיסוף של כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים למעקב הריון ולהריון עצמו.

בהתאם לכך נבחן אפשרות לעילת תביעה בגין קורפוס קלוסום נגד מומחה אולטרה סאונד בקופת החולים בה התבצע מעקב הריון או נגד תחנה בריאות משפחה מטעם משרד הבריאות במסגרתה התבצע מעקב ההיריון, או נגד מכוני אולטרה סאונד חיצוניים או מכונים רפואיים "פרטיים" לאולטרה סאונד מיילדותי או מכונים גנטיים אשר היה מעורבים בתהליך מעקב ההיריון וביצעו ליולדת את הבדיקות השונות כגון סקירת מערכות מורחבת, שקיפות עורפית, סקר גנטי, בדיקות גנטיות שונות, דיקור מי שפיר ועוד, וכמובן שסטנדרט הטיפול הרפואי הראוי הינו בהתאם להוראות חוזרי משרד הבריאות לעניין מעקב הריון ולידה בישראל.

חשוב מאוד לציין שרשלנות רפואית קורפוס קלוסום עשויה להתבטא הן ברשלנות רפואית במעשה, שנעשה בצורה רשלנית וכמו כן במחדל שבוצע בעצם אי נקיטת מעשה כגון אי הפניה לבדיקה רלבנטית וחשובה במסגרת מעקב ההיריון או אי הפניה למומחה רפואי רלבנטי במהלך מעקב הריון.

– מיהו עורך דין רשלנות רפואית קורפוס קלוסום מומלץ?

זוהי שאלה מאוד חשובה, שנשאלת באופן תדיר ושכיח ע"י הורים ועבור ילדם הקטין, איזה עורך דין רשלנות רפואית במקרים של פגם בקורפוס קלוסום מומלץ להם לבחור. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ, הוא כזה שיוכל לנהל תביעת רשלנות רפואית ע"י דיקוק וחיזוק של קולות הניזוק, בני ביתו ומיטיביו, וזאת בצורה הטובה ביותר בבית המשפט וכמו כן מול הנתבעים וחברות הביטוח שלהם, ושעליו הלקוחות יוכלו לסמוך בכל שלב ושלב בדרגת אמינות של 100% כשליח אמין ונאמן, מקצועי ומסור.

להלן מספר פרמטרים לבחירת עורך דין רשלנות רפואית קורפוס קלוסום שבעיני חשובים ביותר, ושאני שמח בהחלט לעמוד בכולם:

  1. עורך דין רשלנות רפואית קורפוס קלוסום, הוא כזה שמתחייב לייצג תביעת רשלנות רפואית, מתחילתה ועד סופה באופן אישי בעצמו, ולא ע"י העברת תביעה חשובה זו, לאחר פגישה ראשונית אחת בלבד במשרדו עם הלקוחות, לעורך דין רשלנות רפואית אחר אצל משרד עורכי דין רשלנות רפואית, שהלקוחות הורי הקטין, כלל לא זכו להכירו…
  2. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ לייצוג במקרים של קורפוס קלוסום, הוא כזה שיש לו ניסיון עשיר וכן ניסיון מגוון, ומומלץ של לפחות של כ-20 שנים בתחום של דיני רשלנות רפואית ו/או דיני נזיקין וביטוח ובעיקר בתחום הליטיגציה, קרי הופעות בבתי המשפט השונים.
  3. עורך דין רשלנות רפואית קורפוס קלוסום מומלץ, הוא כזה שיש לו ניסיון משולב בעברו גם בייצוג של בתי חולים ו/או רופאים ו/או מוסדות רפואיים בתביעות רשלנות רפואית בגין קורפוס קלוסום כמו גם במקרים של רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה. מניסיוני, היכרות רבה עם המערכת הרפואית "מבפנים", לרבות התהליכים המורכבים אצלה, מביאה לניסיון ייחודי, עשיר וחשוב לעורך דין רשלנות רפואית כמו לדוגמא, לדעת לומר ללקוח במקרה של הצעת פשרה מטעם בית החולים אם ההצעה הינה הוגנת וסבירה.
  4. עורך דין רשלנות רפואית קורפוס קלוסום מומלץ, הוא כזה שיש לו גם ניסיון מדיקו לגאלי (בתחום של "רפואה ומשפט"), אקדמי ומעשי עשיר במתן מגוון ימי עיון והשתלמויות סוף שבוע מיוחדים ברשלנות רפואית, הרצאות במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין ומכיר את כל ההלכות המשפטיות, החוקים, התקנות, הצוים והנהלים של משרד הבריאות הרלבנטיים לענייננו בתחום של רשלנות רפואית בהריון, ודואג להתעדכן בהם בתדירות גבוהה ביותר לרבות כל התקדימים בדיני רשלנות רפואית קורפוס קלוסום וסכומי הפיצויים שנפסקו בהם.

– מהן העלויות של תביעת רשלנות רפואית קורפוס קלוסום ועבור מה?

העלויות הכספיות בד"כ הן בגין אגרת בית משפט: בבית המשפט השלום האגרה לפתיחת תיק הינה מופחתת, אולם ניתן שם לתבוע שם עד סכום פיצויים של 2,500,000 ש"ח בלבד, ואילו בבית המשפט המחוזי, האגרה אמנם גבוהה יותר (בכמה מאות ש"ח בודדים), אולם סכום תביעת רשלנות רפואית קורפוס קלוסום בבית משפט מחוזי אינו מוגבל, ולפיכך אני בהחלט ממליץ כמעט בכל המקרים להגיש את התביעה במקרים של קורפוס קלוסום פגום לבית המשפט המחוזי.

בנוסף, קיימת עלות של חוות דעת מומחים רפואיים, הן בתחום האחריות, קרי הוכחת הרשלנות הרפואית ו/או המחדל הרפואי, והן בתחום נזקי הגופניים והנפשיים של הקטין, וזאת לעניין אחוזי נכות רפואיים קבועים לעתיד ועד לתם תוחלת חייו של הקטין. במקרים רבים שטיפלתי היו בנוסף גם חוות דעת כלכליות ו/או שיקומיות לעניין צרכים רפואיים, פרה רפואיים, צרכים שיקומיים נוספים של הקטין, בשל ליקויים קוגניטיביים ועלותם למשך כל תוחלת חייו של הקטין וזאת ע"י היוון הסכומים החודשיים לעתיד עד תם תוחלת חיים, לפיצויים חד פעמיים שנפסקו.

כיום, ככל שידם של התובעים אינה משגת לקבל חוות דעת רפואיות, ואין בידם להשיג מימון בנקאי ו/ו עזרת קרובים, ישנה גם אפשרות לפנות לחברות למימון חוות דעת רפואיות הבודקות את נתוני התביעה, ולפי שיקול דעתן נותנות "הצעת מחיר" למימון כל הוצאות התביעה, כמו גם לעניין הסדר החזר של התובעים עם קבלת הפיצויים.

וכן ישנה עלות של שכר טרחת עורך דין רשלנות רפואית, הניגבת באחוזים מסכום הפיצויים שיתקבל בסיום תביעת רשלנות רפואית.

– ממה חשוב להיזהר במקרה של רשלנות רפואית קורפוס קלוסום?

ישנם מספר דברים שיש להיזהר מהם במהלך תביעת רשלנות רפואית קורפוס קלוסום, ולפיכך חשוב מאוד להתייעץ כבר בשלב מקדמי עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית קורפוס קלוסום, שידריך את לקוחותיו בכל שלב ושלב באופן אישי וצמוד. דבר מרכזי ושכיח בתביעות רשלנות רפואית קורפוס קלוסום או תביעות רשלנות רפואית בהריון ממנו יש להיזהר ביותר, הינו התיישנות התביעה, שבמקרים של רשלנות רפואית קורפוס קלוסום, שאירעה בשל רשלנות ו/או מחדל במהלך מעקב ההיריון, הינה מחייבת הגשת תביעה לבית המשפט, בד"כ עד להגיעו של הקטין הסובל מנכות רפואית לגיל 7 שנים.

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית קורפוס קלוסום ו/או מרשלנות רפואית בהריון?

ו/או מרשלנות רפואית בלידה? מחפשים עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ומנוסה? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומוכר.

עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית קורפוס קלוסום ו/או רשלנות רפואית בהריון, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלכם ועד להכנת תביעה נגד קופת החולים ו/או בית החולים ו/או משרד הבריאות תחנה לבריאות המשפחה כמו גם נגד חברות הביטוח שלהם, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת ילד נכה למוסד לביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן