עורך דין אלי מאור מייצג תובעים בלבד ובעל ותק של למעלה מ-20 שנים בתביעות רשלנות רפואית בהריון. לעורך דין אלי מאור ניסיון ייחודי כמי שייצג בעברו גם חלק מבתי החולים הגדולים במדינת ישראל בתביעות רשלנות רפואית בהריון. 

עו"ד מאור כיהן כרכז אקדמי בכיר במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין בדיני רשלנות רפואית, כשהוא מעביר ימי עיון פרטניים על רשלנות רפואית הנגרמת בהריון, בשיתוף עם מגוון מומחים רפואיים בכירים, שופטים ופאנלים של עורכי דין ברשלנות רפואית, וזוכה לאותות הוקרה מלשכת עורכי הדין בישראל.

עורך דין אלי מאור מייצג תביעות רשלנות רפואית בהריון באופן אישי!!!

מרגע שמתקבלת הבשורה השמחה ביותר שניתן לקבל והיא על הריון, ההתרגשות גואה ומחכים בכיליון עיניים לבואו של התינוק. כל אם מאחלת ומתפללת במהלך ההיריון ללידה קלה ולילד בריא ושלם, ומוכנה לעשות הכול על מנת להבטיח את בריאותו של העובר שבבטנה, את פרי בטנה במהלך כל תוקפת ההיריון ותשעת חודשי ההיריון. 

אולם הורי התינוק אינם לבדם, איתם בשיתוף פעולה מלא ישנו הצוות הרפואי המלווה, הכולל רופאים בתחום המיילדות והגניקולוגיה, מומחים לאולטרה סאונד, רופאים המומחים בגנטיקה וטכנאי אולטרה סאונד שכולם ביחד ולחוד צריכים להבטיח שהמשימה, שמירה על בריאותם של היולדת ושל התינוק תסתיים בהצלחה.

במקרים בהם היילוד נולד לאחר הלידה עם נזק גוף או שחו"ח נולד ללא רוח חיים, מתעוררת בידי ההורים השאלה האם ניתן היה למנוע את נזקיו? האם היה ניתן למנוע את פטירתו? והשאלה החשובה ביותר, האם נפלנו קורבנות למקרה של רשלנות רפואית שנגרמה בהריון שניתן לתבוע פיצויים בגינה? 

על שאלות אלו ורבות אחרות כגון מהי רשלנות רפואית בלידה? מהן העלויות הכספיות של תביעת רשלנות רפואית בלידה? מהן העילות תביעה האפשריות לתביעת רשלנות רפואית בלידה? מהו שכר טרחת עורך דין המקובל בגין תביעות רשלנות רפואית בהריון ועוד, נשיב להלן במאמר מורחב זה.

מהי רשלנות רפואית בהריון?

במדינת ישראל נכון לכתיבת מאמר זה אין הוראת דין או חוק מפורשת הדנה והחלה במיוחד לתביעות רשלנות רפואית בהריון. העוולה המקובלת שמשתמשים בה הינה עוולת הרשלנות שיסודותיה נמצאים בסעיף 35 לפקודת הנזיקין (שמקורה בתקופה המנדטורית!), אולם עוולה זו חלה גם על כלל התביעות בתחום של רשלנות רפואית וכמו גם על תביעות בגין תאונה ברשות הרבים, תאונת עבודה, תאונת תלמידים, תאונה בגין נפילה מגובה ועוד…

יחד עם זאת יש לציין שחוק חשוב בתחום של רשלנות בהריון הוא חוק זכויות החולה שמחייב בסעיף 5 לתת לכל מטופלת ומטופל טיפול רפואי נאות, מחייב בין היתר שמירה על פרטיותו וכבודו של מטופל, נותן למטופל הזכות להגיע עם ליווי של אדם נוסף לבדיקות, ומחייב בסעיף 13 ואילך לחוק, לקבל מכל מטופל ומטופלת הסכמה מפורשת מדעת לכל טיפול רפואי תוך מתן הסברים לגבי מהות הטיפול הרפואי, סיכוניו וסיבוכיו.

עוד סעיף חשוב בחוק זה, הוא סעיף 17 המחייב את הצוות הרפואי בניהול רשומה רפואית נאותה המפרטת בין היתר את האבחנות הרפואיות, את ממצאי הבדיקות, ההמלצות הרפואיות שנתנו, הכול בבירור ובכתב, בתיקו הרפואי של המטופל, תוך אחריות של הצוות הרפואי המטפל בניהולה השוטף של הרשומה הרפואית ועדכונה.

בהתייחס לרשלנות רפואית בלידה חשוב לומר שבמהלך תקופת ההיריון, על האם ההרה, לעבור את כל הבדיקות הרפואיות הדרושות לה, כאשר באחריותו של הרופא המטפל, בד"כ רופא נשים או גניקולוג בקופת חולים או בבית חולים במקרים של הריון בסיכון גבוה, להפנות את היולדת לכל אותם טיפולים ובדיקות רלוונטיים בזמן, תוך שהוא פועל בזהירות מרבית וקשוב לכל תלונה שהאם מעלה בפניו במהלך בדיקותיו אותה. 

אם כן במהלך ההיריון, על האם המצויה בהריון לעבור את כל הבדיקות הרפואיות הדרושות, כאשר באחריותו של הרופא המטפל (גניקולוג/רופא נשים) בד"כ בקופת החולים, להפנות את היולדת לכל אותם טיפולים רפואיים הרלוונטיים בזמן, תוך שהוא פועל בזהירות ואחריות מרבית, ותוך שהוא קשוב לכל תלונה שהאם מעלה במהלך תקופת ההיריון ומבצע לה בדיקות הנדרשות במרפאתו. 

במידה ורופא הנשים לא מילא את חובותיו המשפטיות כלפי האם כמפורט לעיל, זהו דבר העלול לגרום ליולדת או לעובר אותו היא נושאת ברחמה תשעה חודשים, נזק פיזי שעשוי להיות בדרגת חומרה גבוהה ביותר – במקרים שכאלה, ישנה עילה משפטית להגשת תביעת בבית המשפט בעילת תביעה של רשלנות רפואית בהריון ולקבלת פיצויים.

במידה וילדך נולד עם נזק גוף לאחר הלידה, אני אוכל באופן מקצועי ודיסקרטי להעריך הן את סיכויי תביעתך והן את סכום הפיצויים בתביעת רשלנות בהריון!

מה חשוב לדעת על רשלנות בהריון?

חשוב לדעת ראשית שהשכיחות של הגשת תביעות רשלנות בהריון ורשלנות בלידה, הינה גבוהה במיוחד – מדובר בסוג תביעות הרשלנות הרפואית שהינו הנפוץ ביותר. תביעות אלה כוללות ככלל מקרים בהם לא אובחנו בעיות אצל האימא או אצל העובר, כאשר כתוצאה מאותו אבחון רשלני או אי אבחון בזמן נגרמה בין היתר לידה מוקדמת, מוות עוברי או פגיעות שונות ביילוד. 

חשוב לדעת, אף אי הפניה לבדיקה או אבחון באופן פרטי, במהלך תקופת הלידה עשויה להיחשב בהתאם לדין בישראל לרשלנות בהריון!!! כך שישנם מקרים רבים ביותר המגיעים למשרדי שההורים כלל לא היו מודעים לכך, שהייתה במהלך ההיריון בדיקה רפואית באופן פרטי ולא דרך הקופה, שיכלה לגלות את המום העוברי או את הליקוי העוברי במהלך מעקב ההיריון, ובכך למנוע בזמן אמת את הרשלנות הרפואית בהריון.

הטענה אשר עומדת במרבית המקרים מאחורי תביעת רשלנות בהריון ולידה במקרים האלו, הינה שבמידה והבעיה אצל העובר הייתה מאובחנת בצורה נכונה או בזמן אמת, ההורים יכלו לעשות מעשה, להפסיק את ההיריון ועל ידי כך למנוע את הסבל הרב אשר נגרם להם ולתינוק.

כמובן, שתביעות רשלנות בהריון, מצריכות ייצוג של עורך דין רשלנות רפואית בהריון שהינו בעל הידע, כלים וניסיון לייעץ וללוות את מגישי התביעה לכל אורכה, זאת החל משלב הייעוץ הראשוני ובדיקה שאכן קיימת עילה מוצדקת לתביעת רשלנות בהריון, מתן הסברים לגבי אופן קבלת הפיצויים,  ועד שלב קבלת הפיצוי המגיע.

 

רשלנות בהריון – אי הפניה לבדיקות רפואיות נפוצות בהריון

הבדיקות הרפואיות הנפוצות בישראל במהלך ההיריון בשנים האחרונות מתעדכנות בהתאם גיל היולדת ולפי מצבה הרפואי בזמן אמת, והכל בהתאם להמלצות הרופא המטפל במהלך תקופת ההיריון. הרשלנות בזמן ההיריון יכולה להיקבע כאשר הרופא הגניקולוג בקופת החולים ו/או מי שמבצע את המעקב ההריוני השוטף היה צריך, אולם לא הפנה, את היולדת לאחת מהבדיקות הרפואיות הבאות:

  • שקיפות עורפית
  • בדיקת התבחין המשולש – "חלבון עוברי"
  • בדיקות סקר גנטיות
  • סקירת מערכות מורחבת
  • בדיקת צ'יפ גנטי
  • בדיקות דם שונות

עילות תביעה אפשריות ברשלנות בהריון

בהתאם לניסיוני ישנן עילות תביעה רבות אפשריות להגשת תביעה בגין רשלנות שנגרמה במהלך ההיריון אשר מתעדכנות מעת לעת, ואינן מהוות רשימה סגורה. להלן חלק נרחב מעילות התביעה האפשריות במקרים של רשלנות בהריון:

  • פגיעה ביילוד במהלך ביצוע בדיקת דיקור מי שפיר.
  • מקרים של הולדה בעוולה.
  • מקרים של רשלנות בהיריון בסיכון גבוה או אי קביעה שההיריון בסיכון גבוה.
  • אי מניעת לידה מוקדמת.
  • אי מתן המלצה לאישה בהריון לנטילת חומצה פולית.
  • מקרים של לידה שקטה.
  • מקרים של זיהומים אצל היולדת שלא אובחנו או לא אובחנו בזמן.
  • אי זיהוי או זיהוי באיחור של הריון תוך רחמי.
  • אי הפניה לביצוע בדיקת צ'יפ גנטי (בדיקה גנטית מתקדמת לזיהוי מומים).
  • אי מתן אזהרה או מתן המלצה לתרופות מסוכנות לאישה בהריון.
  • אי אבחון רעלת הריון בזמן.
  • אי חילוץ בזמן של היילוד בעת מוניטור עוברי פתולוגי.
  • אי מניעת לידה של פג או של יילוד עם שיתוק מוחין – לידה מוקדמת.
  • אי אבחון של מומים או מחלות גנטיות.
  • ביצוע לקוי של בדיקות סקר, כגון שקיפות עורפית, סקירת מערכות מורחבת.

שאלות ותשובות על רשלנות רפואית בהריון

איך לבחור עורך דין מומלץ לרשלנות בהריון?

כמובן שהצלחתה המשפטית של תביעת רשלנות רפואית שנגרמה במהלך ההיריון, תלויה ברמת הניסיון והמקצועיות של עורך דין רשלנות רפואית בהיריון. 

אולם על איזה ניסיון משפטי של עורך הדין יש לשים את הדגש?

מניסיון אישי שלי של למעלה מ- 20 שנים בטיפול בתביעות רשלנות רפואית בלידה, העדיפות היא על עו"ד רשלנות רפואית בלידה, שהוא אמנם מנוסה, אך עם ניסיון בעברו של ייצוג הן ניזוקים פרטיים והן בתי חולים בתביעות של רשלנות בזמן ההיריון, כך שהוא יודע ומכיר היטב את כל שלבי תביעת רשלנות בהריון ויודע להכין את הלקוחות היטב לעתיד לבא, וללמד ולהסביר להם את גובה וסכומי התביעה שיש לדרוש במסגרת תביעת רשלנות בהריון.

כן מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות בהריון, המטפל בתביעת הרשלנות בלידה באופן אישי ולא מסתפק בלבד בפגישה ראשונית עם הלקוחות, שלאחריי פגישה זו בתיק מועבר לעו"ד אחר במשרדו ומצוי "במעקב" על ידו ולא תחת טיפולו האישי והשוטף.

עורך דין  אלי מאור, מחזיק בניסיון עשיר ומגוון בתביעות רשלנות שנגרמו בזמן ההיריון, הן בעברו עד לפני 15 שנים כמי שייצג יותר מעשרה בתי חולים שונים בישראל בתביעות של רשלנות רפואית בלידה והן כמייצג משך 20 שנה בתביעות של רשלנות רפואית בלידה ניזוקים פרטיים ומשפחות, להם אירע נזק גוף משמעותי בתחום של רשלנות רפואית בלידה.

כמו גם עורך דין אלי מאור מחזיק ברשת קשרים ענפה וותיקה עם מומחים רפואיים בכירים למתן חוות דעת רפואיות לתמיכה בתביעה של רשלנות רפואית בלידה ע"מ להוכיח הן את הרשלנות בלידה והן את הנזק הגופני הקבוע שנגרם להורים ולילוד כתוצאה ממנה. לעיתים אם יש צורך, עו"ד אלי מאור פונה למומחים רפואיים בחו"ל במקרים של תביעות רשלנות רפואית ע"מ לקבל מהם חוות דעת רפואיות חשובות ומכריעות בתביעת רשלנות רפואית בלידה, וזאת בעיקר בתחומים בהם קיים מעין "קשר שתיקה" של רופאים מומחים רפואיים בישראל.

שכר טרחת עורך דין בתביעת רשלנות רפואית בלידה

שכר הטרחה המקובל בישראל שהינו שכר טרחה שעל בסיסו אני מתעקש לפעול בתביעות רשלנות רפואית בלידה, הינו בשיטת "האחוזים" כלומר, על בסיס הצלחת התביעה בלבד, וזאת "ללא פתיחת תיק", והכל על מנת שהלקוחות יבינו שאני סומך ידי ומאמין בתביעת רשלנות בלידה ומאמין בה בכל ליבי. בהתאם לכך לאחר שיחה טלפונית ראשונית עם ההורים, הנני מתעקש על קיום פגישת היוועצות ראשונית עם ההורים, זאת ללא התחייבות וללא תשלום והכל על מנת לבחון אם אנו מעוניינים לצאת לדרך בהגשת תביעת רשלנות בלידה.

מהן העלויות הכספיות בתביעת רשלנות רפואית בהריון?

העלויות הכספיות העיקריות הן בד"כ עלויות של איסוף התיקים הרפואיים, אגרת פתיחת תיק בבית המשפט (אגרת שלום או אגרת מחוזי), עלות חוות דעת רפואיות ע"י מומחים רפואיים מוכרים ומנוסים שיבהירו וידגישו לבית המשפט את עוולת הרשלנות הרפואית במקרה הנדון וכן את הקשר הסיבתי בין הרשלנות הרפואית והנזק הגופני שנגרם. 

כך לדוגמא, אחוזי הנכות הרפואית הקבועה שהמומחה הרפואי מטעמנו יקבע לילד הפגוע בגין הרשלנות הרפואית, יחד עם רשימת הצרכים לעתיד, הן צרכים רפואיים והן עזרת הזולת, ישפיעו בקשר ישיר על גובה וסכום הפיצויים שיפסקו בסופו של יום בתביעת רשלנות רפואית בלידה.

בעניין זה חשוב לזכור, כי תביעות רשלנות רפואית בהריון הינן תביעות מורכבות, המצריכות הוכחות הן לגבי הרשלנות הרפואית, הן לגבי הנזקים אשר נגרמו כתוצאה מאותה רשלנות רפואית והן לגבי הקשר הסיבתי הרפואי והמשפטי בין הרשלנות לבין אותם הנזקים, כך שיש צורך כבר בשלב מוקדם ביותר לפנות לסיוע מעורך דין מקצועי, ואז סיכוי ההצלחה יהיו גבוהים יותר ויתאפשר להימנע מטעויות נפוצות בתם לב בהמשך הדרך.

עורך דין אלי מאור, הינו עורך דין רשלנות רפואית בהריון, בעל ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחום הרשלנות הרפואית. כמו גם הינו עורך דין רשלנות בלידה המלווה באופן אישי את המשפחה בכל הליך ושלב בתביעה באופן צמוד, מקצועי, ודיסקרטי, וזאת החל משלב הייעוץ הראשוני ועד לקבלת מלוא גובה הפיצויים המגיעים לכם בהתאם לחוק.

עורך דין רשלנות בלידה אלי מאור מייצג באופן אישי את תביעות הרשלנות רפואית, וזאת בצורה דיסקרטית, אישית ורגישה, וזאת מתוך מחויבות ואמון אישי רבים לכל לקוח ולקוח באשר הוא, ע"י מתן תמונת מצב משפטית עדכנית לנפגעי הרשלנות הרפואית, בהתאם לחוקים החלים בישראל, וזאת כמובן ללא מתן הבטחות שווא שאינן מבוססות, ורק ע"י מתן הסברים בצורה מלאה, כנה ואמיתית, לאורך כל שלבי תביעת רשלנות רפואית.

 

דילוג לתוכן