תביעת רשלנות רפואית – 2.6 מיליון ש"ח פיצוי

תביעה על רשלנות רפואית

מאת עו"ד אלי מאור, עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

לאחרונה הייתה לי הזכות האישית לייצג תביעת רשלנות רפואית, במהלך עבודתי מזה שנים כעורך דין מומחה לרשלנות רפואית, בתביעה למשפחה נגד בית חולים מוכר וגדול בישראל, בגין רשלנות רפואית בשל תשניק במהלך הלידה שנגרם לביתם הקטינה בשל רשלנות רפואית בחדר הלידה בבית החולים.

לאחר שהוגשה על ידי תביעה לרשלנות רפואית לבית המשפט המחוזי, נפסק למשפחה בסופו של יום ע"י בית המשפט המחוזי, סכום פיצויים של 2,600,000 ש"ח בגין התביעה לרשלנות רפואית.

הלכה למעשה, סכום הפיצויים לא היה רק 2,600,000 ש"ח, אלא סכום פיצויים כולל בגין כל נזקי הגוף שהסתכם בלמעלה מ- 5,000,000 ש"ח שממנו נוכו קצבאות מטעם המוסד לביטוח לאומי, שקיבלה ותקבל בעתיד המשפחה עבור קצבאות ילד נכה, קצבאות נכות כללית, קצבאות שירותים מיוחדים לעבר ולעתיד, וזאת בהתאם לדין בישראל, בתביעות שכאלה.

ההישג אותו השגתי עבור המשפחה בתביעה זו, היה בזכות "תאוריית המשולש" אותה אני יצרתי לצורך מיקסום הן של סיכויי ההצלחה במקרים של תביעות רשלנות רפואית, והן מיקסום של סכום הפיצויים שנפסק למשפחה בתביעת הרשלנות הרפואית, ולפיה אני מקפיד לעבוד במשך כ-20 שנים בתחום בייצוג מעל 1,000 תביעות בתחום של נזקי גוף בכלל ודיני רשלנות רפואית בפרט.

אציין שאת תאוריית המשולש יצרתי בהתאם לניסיוני בתחום הן כמי שמייצג באופן אישי תובעים בתביעות רשלנות רפואית במשך כ-20 שנים, וכמו כן כמי שעד לפני 12 שנים ייצג באופן אישי גם חלק מבתי החולים הגדולים בישראל, במגוון רב של תביעות בגין רשלנות רפואית.

תביעה על רשלנות רפואית – ניזוק המודע לזכויותיו

במהלך תביעת רשלנות רפואית ישנה חשיבות של עורך הדין המומחה לרשלנות רפואית לעבוד באופן אישי מול הניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית, ובמידת הצורך גם עם בני משפחתו, וזאת בעיקר בשני קווים מקבילים:

  • קו ראשון הוא להכין את הלקוח בכל שלב ושלב למה עומד לקרות, ומה עליו להדגיש במהלך הדברים, מבחינת להבחין בין עיקר וטפל.
  • קן שני שעל עורך דין המומחה לרשלנות רפואית לבצע, הוא להזהיר את הניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך תביעה על רשלנות רפואית לדברים מהם יש להיזהר ולשים לב אליהם, כמו לדוגמא הנוהג של חברות הביטוח של בתי החולים וקופות החולים במהלך התביעה, לשלוח חוקרים פרטיים עם מכשירי הקלטה סמויים לביתו או לעבודתו של ניזוק שהגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

תביעה בגין רשלנות רפואית – המומחה הרפואי

כמי שייצג במשך 20 השנים האחרונות תביעות רשלנות רפואית הן מטעם תובעים והן בעברו גם מטעם בתי חולים, אני מודע לחשיבות של מומחה רפואי בכיר המגיש חוות דעת רפואית כבר במועד הגשת תביעת הרשלנות הרפואית לבית המשפט.

כיום בהתאם לדין בישראל ישנה חובה על תובע בתביעת הרשלנות הרפואית לצרף לכתב התביעה על רשלנות רפואית חוות דעת רפואית המציינת ב"רחל ביתך הקטנה" בין היתר את עילות הרשלנות הרפואית את ההתרשלות הרפואית ו/או המחדל הרפואי שבוצע, הקשר הסיבתי העובדתי והרפואי לנזק, וכמו גם אחוז הנכות הרפואית שנגרמו עקב אותה מקרה של רשלנות רפואית והצרכים הרפואיים והפרא רפואיים להם זקוק הניזוק.

לפיכך ישנה חשיבות עליונה בבחירת מומחה רפואי בכיר ומנוסה המתאים באופן מיטבי לתביעת הרשלנות הרפואית הספציפית אותה עומדים להגיש נגד הגורם הרפואי.

כך לדוגמא, בתביעה בגין רשלנות רפואית בעקבות נזק גוף שנגרם במהלך ניתוח, חובה על עורך דין המומחה לרשלנות רפואית, לדאוג ולקבל חוות דעת רפואית ממומחה רפואי בכיר לרשלנות רפואית שלו יש ניסיון מעשי מוכח בביצוע אותו ניתוח ושביצע ניתוחים אלו בשגרה.

תביעה וייצוג אישי של עו"ד המומחה ברשלנות רפואית

הצלע השלישית והחשובה ביותר לטעמי היא פניה לעורך דין המומחה לרשלנות רפואית שייצג את תביעת הרשלנות באופן אישי.

ייצוג אישי בתביעת רשלנות רפואית הינו ייצוג ע"י עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, שהחל מהפגישה הראשונה עם הניזוק ברשלנות רפואית בה הוא מתחיל להכיר את הנפגע ברשלנות רפואית, המעוניין בהגשת התביעה ועד לסיום התביעה בגין הרשלנות הרפואית בפיצויים כספיים, הייצוג של הניזוק ברשלנות רפואית הינו ע"י אותו עורך דין מומחה לרשלנות רפואית לאורך כל הדרך, קרי מתחילתה ועד סופה.

המשמעות של ייצוג אישי בתביעה מסוג זה היא שעורך הדין המומחה לרשלנות רפואית המסכים לקחת לטיפולו את הייצוג בתביעה שכזו, ייצג באופן אישי את הניזוק בכל אחד משלבי התביעה, לרבות פניה למומחים רפואיים לצורך עריכת חוות דעת רפואיות.

עריכת כתב תביעה בעילה של רשלנות רפואית לצורך הגשתו לבית המשפט, ייצוג אישי גם בכל אחד מהדיונים המתקיימים בבית משפט, והחשוב ביותר עמידה בקשר עם הניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית בכל אחד ואחד מהשלבים של התביעה, תוך מתן עדכונים שוטפים באופן אישי בכל שלב ושלב של תביעה על רשלנות רפואית, מהן המטרות הבאות בתביעה שהוגשה לבית המשפט ומה התוכנית להוצאתן לפועל.

תביעה על רשלנות רפואיתמדוע מומלץ לפנות לייצוג אישי?

תביעת רשלנות רפואית הינה במקרים רבים, תביעה רגישה שיש בה המון פרטים דיסקרטיים מטעמים של צנעת הפרט לרבות מסירת תיעוד רפואי ופרטים אישיים של הניזוק לעורך דין המטפל בתביעת הרשלנות הרפואית.

ברגע שיש עורך דין אחד בלבד שמטפל באופן אישי בתביעה זו, הרי שכל האינפורמציה הזו שנמסרת לו ע"י הניזוק, מוגנת היטב ולא חשופה לגורמים רבים במשרד עורכי דין לתביעת רשלנות רפואית.

כך לדוגמא, מניסיוני כעורך דין המומחה לרשלנות רפואית, נפגעים רבים כתוצאה מרשלנות רפואית אינם מעוניינים בחשיפת סכום הפיצויים שקיבלו בעקבות התביעה לכלל הציבור ואפילו לבני משפחה קרובים או מכרים קרובים, ונח להם ביותר לדעת שסכום פיצויים של מיליוני ש"ח שקיבלו כתוצאה מזכיה בתביעת הרשלנות הרפואית שהגשתי עבורם, נשמר בצורה מלאה ודיסקרטית ולשביעות רצונם.

ישנה גם חשיבות להכרה מקצועית, עובדתית ומשפטית רציפה של פרטיי התביעה בגין רשלנות רפואית לאורך כל הדרך, תוך יצירת יחסים אישיים ואמון הדדי עם הניזוק.

מניסיוני, תביעה על רשלנות רפואית עשויה לעיתים להמשך למשך פרק זמן לא קצר, ולעיתים אף מספר שנים, כך שישנה חשיבות רבה ליצירת "שפה משותפת" של עורך הדין המומחה לרשלנות רפואית עם הניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית, בכל אחד משלבי התביעה, תוך הגעה להבנה מוחלטת ויצירת יחסי אמון ושיתוף הדדיים.

 

תביעה על רשלנות רפואית? מעונין בייצוג של עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומומלץ?

נפגעת כתוצאה מרשלנות רפואית ומעונין בהגשת תביעת רשלנות רפואית? מחפש עורך דין לרשלנות רפואית על מנת לבחון אפשרות הגשת תביעת נזיקין?

אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם אלי מאור עורך דין המומחה לרשלנות רפואית מנוסה ומומלץ ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעו"ד רשלנות רפואית מנוסה ומוכר בהגשת תביעות רשלנות רפואית.

עו"ד אלי מאור ילווה אתכם לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ קודם ולאחר הגשת תביעת רשלנות רפואית, דרך מתן ייעוץ מפורט בכל שלב לגבי הזכויות הרפואיות והמשפטיות שלכם גם בהגשת תביעות במוסד לביטוח לאומי ו/או לאובדן כושר עבודה ו/או תביעות פנסיית נכות ו/או תביעות פוליסת נכות רפואית ו/או פוליסת תאונות אישיות, ובדאגה שמלוא הזכויות הרפואיות והמשפטיות שלכם אכן ימומשו כדין, כמי שיש לו ניסיון אישי רב שנים, בהגשה ובטיפול במעל 1,000 תביעות בדיני נזיקין בישראל.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום בעניין תביעת רשלנות רפואית, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי ודיסקרטי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן