רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה (ניתוח בריאטרי)

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה (ניתוח בריאטרי)

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית

במהלך 20 שנות ניסיון בייצוג אישי של נפגעי רשלנות רפואית וניסיון של מעל 1,000 תיקים בתחום של נזקי גוף ודיני רשלנות רפואית, וכמי שייצג גם בעברו ועד לפני 12 שנים גם חלק מבתי החולים הגדולים בישראל בתביעות רשלנות רפואית, אני ער בשנים האחרונות לעליה משמעותית בשכיחות של תביעות רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה ו/או רשלנות רפואית בניתוח שרוול (Sleeve Gastrectomy) וזאת בהתאמה לעליה במספר הניתוחים הבריאטריים, קרי לקיצור קיבה ולשרוול בישראל.

אציין שבמקרים רבים של רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיצור קיבה, הנזק שנגרם עקב הרשלנות הרפואית הינו גדול ולעיתים חו"ח מסתיים במוות או שהמנותח נותר עם נזק גוף ולעיתים גם נפשי מאוד גדול עם אחוזי נכות רפואיים קבועים ובלתי הפיכים לכל חייו, בדרגה גבוהה מאוד.

פעמים רבות אני נשאל, מהן העילות המרכזיות והשכיחות במקרה של רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי, ובהמשך לכך מה עלי לעשות במקרה שחו"ח נגרמה לי או לקרוב משפחתי רשלנות רפואית בניתוח זה, מהו גובה הפיצוי וכיוצ"ב.

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה – השלב הטרום ניתוחי

בשלב זה, הראשון מבחינה כרונולוגית עלינו לבדוק האם מצבו הרפואי והתפקודי של הניזוק ברשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, תאם והצריך ניתוח בריאטרי מבחינה רפואית, והאם בוצעו כל הבדיקות הנדרשות טרם הניתוח לקיצור קיבה, מה היו תוצאות הבדיקות הרפואיות השונות והאם תוצאות הבדיקות הרפואיות, העידו על סיכון לחייו או לבריאותו של המועמד לניתוח ואם כן מה הייתה מידת ו/או דרגת הסיכון במצבו הספציפי של המועמד לניתוח בריאטרי טרם ביצוע הניתוח עצמו.

במקביל יש לבדוק האם נתנה הסכמה רפואית מדעת לטיפול רפואי בהתאם לחוק זכויות החולה ולהלכת בית המשפט העליון בעניין, האם בוצעה פגיעה באוטונומיה של המועמד לניתוח על גופו, ובין היתר האם הוסברו למועמד לניתוח קיצור קיבה כל הסיכונים הרפואיים בביצוע ניתוח שכזה, והאם הם פורטו במסגרת טופס הסכמה לניתוח לקיצור קיבה, קודם לניתוח עצמו.

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה – השלב הניתוחי

בשלב זה, אנו בוחנים את טכניקת הניתוח שבוצעה, משך הניתוח, זהות המנתח שביצע את הניתוח בפועל לעומת מי שהוסכם עליו עם המנותח ובני משפחתו קודם לניתוח, האם מי שביצע את הניתוח בפועל (להבדיל מעוזר מנתח) הוא בעל רישיון מומחיות מוכר לכירורגיה בישראל בהתאם למאגר המידע במשרד הבריאות, האם הניתוח בוצע בטכניקה ניתוחית זהירה ובהתאם לספרות הרפואית הרלבנטית, האם המנתח במהלך הניתוח דאג להגן על איברי הבטן ועל עורקי דם ראשיים ומשניים, וככל שנגרמה פגיעה בכלי דם במהלך הניתוח, האם בוצע ניסיון לתיקון הפגיעה והאם בוצעה בכלל סקירת חלל הניתוח בטרם הסגירה.

רשלנות רפואית לאחר ניתוח קיצור קיבה – השלב הפוסט ניתוחי

בשלב זה, השלב הפוסט ניתוחי, קרי לאחר ביצוע הניתוח והיציאה מחדר הניתוח, אנו בודקים את התנהלות הצוות הרפואי בבית החולים במהלך ההשגחה על המנותח בין אם הוא שהה לאחר הניתוח במחלקת התאוששות או בטיפול נמרץ או במחלקה כירורגית וזאת לאחר סיום הניתוח, האם התייחסו לכל תלונותיו של המנותח, האם היה שיהוי באבחון נזק רפואי שיורי, האם המנותח נשלח לכל הבדיקות המתאימות בהתאם למצבו הרפואי, ולבסוף במקרה והמנותח שוחרר לביתו, האם מבחינה רפואית הייתה אינדיקציה לשחרור המנותח במצבו הרפואי דאז ("הקפאת מצב").

נגרמה לי רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי, מה עלי לעשות?

ראשית מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לקבלת הנחיות של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, שכבר בשלב התחלתי ייתן את כל ההנחיות לניזוק ולבני משפחתו הן מה עליהם לבצע והן ממה עליהם להיזהר בהמשך הדרך. במקביל לפניה לעורך דין מומחה לרשלנות רפואית, ניתן כבר לפנות למדור "רשומות רפואיות" בבית החולים בו בוצע הניתוח נשוא הדיון, ולבקש העתקת מלוא התיק הרפואי של האשפוז ולרבות תיק מרפאות חוץ בבית החולים.

לעניין השאלה איזה עורך דין רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה מומלץ לבחור, הרי ש- עורך דין רשלנות רפואית מומלץ, הוא כזה שיוכל לדקק ולזקק את קול הניזוק בצורה מיטבית בבית המשפט וכמו כן מול בית החולים ומול חברת הביטוח שלו, ועליו נוכל לסמוך ב- 100% כשליח נאמן, מקצועי ומסור. להלן מספר פרמטריםל בחירה שבעיני חשובים ביותר, ושאני אני גאה לעמוד בכולם:

  1. עורך דין רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, הוא כזה המייצג תביעת רשלנות רפואית מתחילתה ועד סופה באופן אישי בעצמו, ולא ע"י העברת תביעת רשלנות רפואית לאחר פגישה ראשונית, לעורך דין רשלנות רפואית אחר אצל משרד עורכי דין רשלנות רפואית.
  2. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ לייצוג בניתוח לקיצור קיבה, הוא כזה שיש לו ניסיון עשיר, ומומלץ לפחות של כ-20 שנים בתחום של דיני רשלנות רפואית ו/או דיני נזיקין וביטוח כמו גם בתחום הליטיגציה.
  3. עורך דין רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה לו ניסיון משולב בעברו גם בייצוג של בתי חולים, בתביעות רשלנות רפואית. ההיכרות עם המערכת הרפואית "מבפנים" מביאה ניסיון ייחודי, עשיר וחשוב לעורך דין רשלנות רפואית.
  4. עורך דין רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, שיש לו גם ניסיון מדיקו לגאלי (רפואה ומשפט) אקדמי ומעשי במתן מגוון הרצאות במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין ומכיר את כל ההלכות, החוקים, התקנות, הצוים והנהלים של משרד הבריאות הרלבנטיים לעיניינו, ודואג להתעדכן בהם בתדירות גבוהה.

מחפשים עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ומנוסה?

נפגעת כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה או כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח שרוול? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעו"ד רשלנות רפואית מנוסה, מוכר ובעל המלצות רבות וניסיון מוכח. עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלך ועד להכנת תביעה נגד בית החולים ונגד חברת הביטוח ו/או הרופא שגרם לך את הנזק, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בבית המשפט נגד חברת הביטוח או תביעת נכות כללית בביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן