רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית

כמי שייצג מעל 1,000 תיקים במשך כ- 20 שנה, באופן אישי בין היתר בתביעות רבות לפיצויים בגין רשלנות רפואית תסמונת דאון, הן מטעם תובעים פרטיים והן בעברי ועד לפני כ-12 שנים גם בייצוג בתי חולים ותחנות בריאות ומעקב הריון בישראל, אני יודע ומכיר היטב שבמקרים של תסמונת דאון שנגרמה עקב רשלנות רפואית במהלך מעקב הריון, עשויים להיגרם נזקי גוף משמעותיים לקטין המקימים עילת תביעה אזרחית בנזיקין לפיצויים כספיים, וזאת מעבר להליכי קובלנה משמעתיים שניתן לנקוט לשלילת/התליית רישיון רופא או אחות מוסמכת ו/או טכנאי אולטרה סאונד, המתנהלים נגד הצוות הרפואי המעורב, שמתבצעים בד"כ או ע"י נציב פניות הציבור של משרד הבריאות ו/או ע"י ועדת בדיקה מוסמכת המוקמת מכח חוק מטעם משרד הבריאות.

במקרים של רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון או במקרים של רשלנות רפואית במעקב לידה או רשלנות רפואית במהלך הלידה, בד"כ עולות אותן שאלות שכיחות ע"י הניזוקים כתוצאה ממקרים אלו, והשתדלתי במאמר זה, לרכז את השאלות השכיחות בניסיון ליתן מתן התייחסות ראשונית וממצא, שכמובן אינה מהווה תחליף ליעוץ משפטי ספציפי, בתחום של רשלנות רפואית, שהינו תחום סבוך, מורכב ומחייב התמחות ייחודית, וכדלהלן:

– נגרמה לנו רשלנות רפואית תסמונת דאון במהלך ההיריון, את מי אנו תובעים?

במקרים שאנו בוחנים עילת תביעה משפטית בשל תסמונת דאון, מתבצעת בשלב המקדמי ע"י עורך דין אשר מתמחה ברשלנות רפואית מסוג זה, סקירה מורחבת של כל הגורמים אשר היו מעורבים הן בלידה עצמה והן בחדר הלידה ע"י ריכוז ואיסוף של כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים למעקב הריון ולהריון עצמו.

כך אנו בוחנים אפשרות לעילת תביעה בגין תסמונת דאון נגד קופת החולים בה התבצע מעקב הריון או נגד תחנה לבריאות המשפחה מטעם משרד הבריאות או נגד מכוני אולטרה סאונד או מכונים רפואיים פרטיים לאולטרה סאונד או מכונים גנטיים אשר היה מעורבים בתהליך מעקב ההיריון וביצעו ליולדת בדיקות שונות כגון סקירת מערכות מורחבת, שקיפות עורפית, סקר גנטי, בדיקות גנטיות שונות, דיקור מי שפיר ועוד, הכל בהתאם להוראות חוזרי משרד הבריאות לעניין מעקב הריון ולידה בישראל.

חשוב מאוד כבר בשלב זה לאתר את כל המעורבים הפוטנציאליים במחדל ו/או ברשלנות הרפואית על מנת לרכז את כולם בכתב תביעה אחד. ויתור על נתבע רלבנטי שלו ישנו "אשם" בהתנהלותו, ע"י התובעים, עשוי לפגוע בתביעת רשלנות רפואית בצורה משמעותית.

רשלנות רפואית תסמונת דאון

– מיהו עורך דין רשלנות רפואית מומלץ?

זוהי שאלה חשובה ביותר, בעצם עבור ההורים ועבור ילדם הקטין, איזה עורך דין רשלנות רפואית מומלץ להם לבחור.

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ, הוא כזה שיוכל לנהל תביעת רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון ע"י דיקוק וזיקוק של קולות הניזוק ובני ביתו, וזאת בצורה הטובה ביותר בבית המשפט וכמו כן מול הנתבעים וחברות הביטוח שלהם, ושעליו הלקוחות יוכלו לסמוך ב- 100% כשליח אמין ונאמן, מקצועי, אופטימי ומסור.

להלן מספר פרמטרים לבחירה של עורך דין שבעיני חשובים ביותר, ושאני גאה בהחלט לעמוד בכולם:

  1. עורך דין רשלנות רפואית תסמונת דאון, הוא כזה המייצג תביעת רשלנות רפואית מתחילתה ועד סופה באופן אישי בעצמו, ולא ע"י העברת התביעה החשובה הזו לאחר פגישה ראשונית אחת בלבד עם הלקוחות, לעורך דין רשלנות רפואית אחר אצל משרד עורכי דין רשלנות רפואית, שהלקוחות כלל לא זכו להכירו…
  2. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ לייצוג במקרים של תסמונת דאון, הוא כזה שיש לו ניסיון עשיר ומגוון, ומומלץ של לפחות של כ-20 שנים בתחום של דיני רשלנות רפואית ו/או דיני נזיקין וביטוח כמו גם בתחום הליטיגציה, קרי הופעות בבית משפט שונים.
  3. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ, הוא כזה שיש לו ניסיון משולב בעברו גם בייצוג של מוסדות רפואיים בתביעות רשלנות רפואית בגין תסמונת דאון. ההיכרות עם המערכת הרפואית "מבפנים" לרבות התהליכים המורכבים אצלה, מביאה לניסיון ייחודי, עשיר וחשוב לעורך דין רשלנות רפואית.
  4. עורך דין רשלנות רפואית מומלץ, הוא כזה שיש לו גם ניסיון מדיקו לגאלי (בתחום של "רפואה ומשפט"), אקדמי ומעשי במתן מגוון ימי עיון מיוחדים ברשלנות רפואית, הרצאות במכון להשתלמויות של לשכת עורכי הדין ומכיר את כל ההלכות, החוקים, התקנות, הצוים והנהלים של משרד הבריאות הרלבנטיים לענייננו, ודואג להתעדכן בהם בתדירות גבוהה לרבות כל התקדימים בדיני רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון.

– מהן העלויות של תביעת רשלנות רפואית תסמונת דאון ועבור מה?

העלויות הכספיות בד"כ הן בגין אגרת בית משפט: בבית המשפט השלום האגרה לפתיחת תיק הינה מופחתת, אולם ניתן שם לתבוע רק עד סכום פיצוי של 2,500,000 ש"ח, ואילו בבית המשפט המחוזי, האגרה אמנם גבוהה יותר (בכמה מאות ש"ח בודדים), אולם סכום תביעת רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון בבית משפט מחוזי אינו מוגבל, ולפיכך אני בהחלט ממליץ ברוב המקרים להגיש את התביעה במקרים של תסמונת דאון לבית המשפט המחוזי.

בנוסף, קיימת עלות של חוות דעת מומחים רפואיים, הן בתחום האחריות, קרי הוכחת הרשלנות הרפואית ו/או המחדל הרפואי, והן בתחום הנזק של הקטין, וזאת לעניין אחוזי נכות רפואיים קבועים לעתיד ועד לתם תוחלת חייו.

במקרים רבים שטיפלתי היו בנוסף גם חוות דעת כלכליות ו/או שיקומיות לעניין צרכים רפואיים, פרא רפואיים, צרכים שיקומיים נוספים של הקטין, בשל תסמונת דאון ועלותם למשך כל תוחלת חייו של הקטין ע"י היוון הסכומים החודשיים לעתיד עד תם תוחלת חיים, לפיצויים חד פעמיים.

כיום, ככל שידם של התובעים אינה משגת לקבלת חוות דעת רפואיות ואין בידם להשיג מימון בנקאי ו/ו עזרת קרובים, ישנה אפשרות לפנות לחברות למימון חוות דעת רפואיות הבודקות את נתוני התביעה, ולפי שיקול דעתם נותנות "הצעת מחיר" למימון כל הוצאות התביעה כמו גם לעניין הסדרי ההחזר של התובעים עם קבלת הפיצויים.

וכן ישנה עלות של שכר טרחת עורך דין רשלנות רפואית, הניגבת באחוזים מסכום הפיצויים בסיום תביעת רשלנות רפואית שמקבלים התובעים.

– ממה חשוב להיזהר במקרה של רשלנות רפואית?

ישנם מספר דברים שיש להיזהר מהם במהלך תביעת רשלנות רפואית של תסמונת דאון, ולפיכך חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית שידריך את התובעים בכל שלב ושלב באופן אישי וצמוד.

דבר מרכזי ושכיח בתביעות רשלנות רפואית של תסמונת דאון הינו התיישנות התביעה, שבמקרים של רשלנות רפואית שאירעה בשל רשלנות ו/או מחדל במהלך מעקב ההיריון, הינה מחייבת הגשת תביעה לבית המשפט, עד להגיעו של הקטין הסובל מתסמונת דאון לגיל 7 שנים.

מחפשים עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ומנוסה?

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון ו/או מרשלנות רפואית בהריון? ו/או מרשלנות רפואית בלידה? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עו"ד רשלנות רפואית מנוסה ומוכר.

עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית  ו/או רשלנות רפואית בהריון, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלכם ועד להכנת תביעה נגד קופת החולים ו/או בית החולים ו/או משרד הבריאות תחנה לבריאות המשפחה כמו גם נגד חברות הביטוח שלהם, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה ו/או תביעת ילד נכה למוסד לביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן