הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי

הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין ביטוח לאומי

במהלך 20 שנות ניסיוני בתחום של תביעות לביטוח לאומי ומעל 1,000 תביעות בתחום של נזקי גוף, אני נשאל רבות איך ניתן ואיך לבצע הכנה לוועדה רפואית בביטוח לאומי, שתהיה אופטימאלית, ממצא ותמקסם את תביעתי לנכות מעבודה או בתביעה של נפגעי עבודה.

הרבה ניזוקים אינם יודעים שלוועדה רפואית בביטוח לאומי ישנה הסמכות הרפואית והמשפטית לקבוע לניזוק בבדיקה רפואית אחת, העשויה לעיתים להיות קצרה ביותר בת מספר דקות בודדות, נכות רפואית צמיתה, כלומר לכל החיים, כך שישנה חשיבות עליונה להכנה לוועדה רפואית בביטוח לאומי, וזאת גם כדי להימנע מהליכי ערר לוועדה רפואית בביטוח לאומי, העשויים בד"כ להאריך הימשכות התביעה לנכות מעבודה ומצריכים שוב הכנה ובדיקה רפואית נוספת של הניזוק הפעם בפני ועדה רפואית לעררים בביטוח לאומי.

להכנה לוועדה רפואית בביטוח לאומי לעיתים ישנה חשיבות כפולה ו/או משולשת, כאשר מדובר במקרה של תאונת עבודה שהיא תאונת דרכים, ואז הנכות הרפואית שנקבעת ע"י ועדות רפואית בביטוח לאומי, היא זו שקובעת את הנכות הרפואית שבאמצעותה ניתן יהיה לתבוע את חברת הביטוח בפוליסת חובה בגין תאונת דרכים ובהתאם לכך את גובה הפיצויים הכספיים שהניזוק ו/או התובע יקבל מחברת הביטוח בגין תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה, וזאת בהתאם להוראת סעיף 6 ב' לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים החל במקרים אלו.

כמו כן לעיתים, ישנו כיסוי ביטוח נוסף ע"י חברת ביטוח לנפגע בעבודה, בין אם ע"י פוליסת נכות מתאונה או פוליסת תאונות אישיות, שבמקרים רבים אחוז הפיצוי הינו בקשר ישיר בהתאם לאחוזי נכות רפואית קבועה שנקבעים ע"י ועדה רפואית בביטוח לאומי, וברוב המקרים חברת הביטוח בטרם החלטתה אם לשלם וכמה לשלם בתביעת נכות מתאונה, מבקשת מהניזוק את פרוטוקול הועדה הרפואית בביטוח לאומי ע"מ לבחון מה גובה אחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לו ע"י רופאי המוסד לביטוח לאומי בגין התאונה שעבר נשוא התביעה.

 

טיפים להגשת תביעה לנכות מעבודה בביטוח לאומי

להלן ריכזתי מספר טיפים ראשוניים ובלתי ממצים, שעשויים לסייע לנפגע בתאונת עבודה במהלך הגשת תביעה לנכות מעבודה בביטוח לאומי וכמובן אינם מהווים יעוץ משפטי ספציפי בכל תביעת נכות מעבודה:הגשת תביעה לנכות מעבודה בביטוח לאומי

מניסיוני השלב הראשון  של הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי, מתחיל כבר לאחר החבלה ו/או תאונת העבודה שעברת וטרם הגשת תביעה להכרה כנפגע בעבודה למוסד לביטוח לאומי, ע"מ שיהיה קל להוכיח לוועדה רפואית את הקשר הסיבתי הרפואי ו/או העובדתי ו/או המשפטי בין תאונת עבודה למגבלתו ו/או ליקויים שמהם סובל התובע נכות מעבודה. 

ניזוקים רבים לא יודעים שחלק גדול ממקרים של תביעות לנכות מעבודה נדחות ע"י המוסד לביטוח לאומי, לא בטענה שלא נותרה נכות רפואית, אלא בטענה שאין קשר סיבתי בין הליקויים שמהם סובל הניזוק לבין תאונת העבודה דעסקינן וכפועל יוצא מכך הניזוק לא זכאי לאחוזי נכות מביטוח לאומי…  

מעבר לטיפים הרגילים של איסוף וריכוז כל התיעוד הרפואי הרלבנטי והגשתו בפני הועדה, הגעה לוועדה הרפואית עם בגדים נוחים לבדיקה רפואית בהתאם לאיבר בגוף בו אנו טוענים לגביו ליקוי רפואי לאחר תאונת עבודה, ולדאוג שכל התלונות מהם אתה סובלים מבחינה רפואית ירשמו בפרוטוקול הועדה הרפואית בטרם אתם חותמים עליו והופכים אותו לראיה לצמיתות בתיק שלכם בביטוח לאומי, מומלץ לעיתים לשקול הצורך בקבלת חוות דעת רפואית מטעם מומחה רפואי בתחום הרלבנטי לעניין אחוזי  נכות רפואית לביטוח לאומי, שעשויים לסייע בהוכחת תביעתכם לביטוח לאומי ושהועדה הרפואית מחויבת להתייחס אליה במהלך הפרק של דיון ומסקנות בפרוטוקול ועדה רפואית בביטוח לאומי.

דבר חשוב אחרון להכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי, הוא בדיקת תביעת נכות מעבודה והאם זומנתם לכל הועדות הרפואיות הרלבנטיות לתחום פגיעתכם. מניסיוני במקרים רבים  לקוחות דלי זומנו לוועדה רפואית אורטופדית בלד, אולם לאחר שהוכחתי בהתאם לראיות בכתב וכן עתרתי במסגרת הועדה הרפואית עצמה הלקוח הופנה לוועדה רפואית נוספת בביטוח לאומי בתחום הנוירולוגי או בתחום הפסיכיאטרי  ונקבעו לו ע"י הועדות הרפואיות הנוספות בביטוח לאומי אחוזי נכות רפואיים נוספים, מעבר לאחוזי הנכות שנקבעו ע"י האורתופד בוועדה הרפואית הראשונה מבחינה כרונולוגית בביטוח לאומי.

נפגעתם כתוצאה מתאונת עבודה?

או נפגעתם כתוצאה מתאונת עבודה שהיא תאונת דרכים או מרשלנות או מחדל של המעביד במהלך העבודה? מחפשים עורך דין ועדות רפואיות ביטוח לאומי מומלץ ומנוסה? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עו"ד ביטוח לאומי מנוסה ומוכר. עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של תאונת עבודה או תאונת עבודה שהיא גם תאונת דרכים או תאונת עבדוה בדרך לעבודה או תאונת עבודה בחזרה מהעבודה, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלכם ועד להכנת תביעה לנכות מעבודה נגד המוסד לביטוח לאומי ולאחר מכן נגד חברת הביטוח הרלבנטית, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה ו/או תביעת לפוליסת תאונות אישיות או פוליסת נכות מתאונה, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן