רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

מאת: עו"ד אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית

ביצעת ניתוח קיסרי להבדל מלידה רגילה "ואגינלית" נרתיקית?

אזי בין אם מדובר בניתוח קיסרי שהוזמן מראש או בניתוח קיסרי דחוף שבוצע עקב סכנה לילוד ברחם אימו, אני בהחלט מכיר ויודע כמי שייצג מעל 1,000 תיקים במשך כ- 20 שנה.

באופן אישי בין היתר בתביעות לפיצויים של רשלנות רפואית מסוג זה, הן מטעם תובעים פרטיים והן בעברי ועל לפני כ-12 שנים גם בייצוג בתי חולים מובילים בישראל, שבמקרים של רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי, עשויים להיגרם נזקי גוף משמעותיים המקימים עילת תביעה אזרחית בנזיקין לפיצויים כספיים הן נגד בית החולים והן חברת הביטוח שלו וזאת מעבר להליכי קובלנה משמעתיים לשלילת/התליית רישיון רופא, המתנהלים נגד הרופאים המעורבים ע"י בד"כ נציב פניות הציבור של משרד הבריאות ו/או ועדת בדיקה מטעם משרד הבריאות.

במקרים של רשלנות רפואית שאירעה במהלך ניתוח קיסרי או במקרים של רשלנות רפואית בלידה או רשלנות רפואית בהריון, בד"כ עולות אותן שאלות שכיחות ע"י הניזוקים כתוצאה ממקרים אלו, והשתדלתי לרכז את השאלות העיקריות עם מתן התייחסות ראשונית וממצא, שכמובן אינה מהווה תחליף ליעוץ משפטי ספציפי, וכדלהלן:

נגרמה לנו רשלנות רפואית בניתוח קיסרי מה עלינו לדעת?

ראשית, יש לבדוק אם הרשלנות הרפואית בניתוח קיסרי נגרמה ליולדת או לילוד, קרי לתינוק עצמו.

לעיתים עשוי להיגרם ליולדת נזק גוף או פגיעה גופנית ו/או ריגשית בשל רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי או רשלנות רפואית בלידה, וזאת בשל בין היתר פגיעה באיברים פנימיים כגון שלפוחית השתן או פגיעה בצינור השופכה או פגיעה בעורקי דם ראשיים, העשויים לגרום לדימום מסיבי ואף לסכנת חיים אם הדבר מתפתח לספסיס (אלח דם) אצל היולדת, ואז עורך דין רשלנות רפואית יבחן בין היתר קודם כל את התנהלות הרופאים הן בסיבות לגרימה לנזק גוף וכמו גם את חובת הזהירות של המנתח הן בגרימת הנזק והן בטיפול בנזק, מועד אבחונו של הנזק (האם היה לדוגמא איחור באבחון?) וכמו גם הטיפול הרפואי שניתן ליולדת בזמן אמת.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

אצל הילוד, התינוק, רשלנות רפואית עשויה להיות פגיעה בילוד במהלך הניתוח הקיסרי עצמו, קרי פגיעת גוף של התינוק כתוצאה מרשלנות רפואית  במהלך הניתוח או דווקא מרשלנות רפואית המתבטאת דווקא באי ביצוע ניתוח קיסרי בזמן, תוך חילוץ הילוד מרחם אימו בזמן, מה שגרם לילוד לנזקי גוף קשים, קרי רשלנות רפואית במחדל להבדיל מרשלנות רפואית במעשה.

ישנם מקרים נדירים יותר שאירעו בישראל, של רשלנות רפואית לאחר ניתוח קיסרי, לאחר שכביכול הסתיימה הלידה עצמה ולאחר חילוץ התינוק, כאשר אחת המילדות/אחיות, לא השגיחה על התינוק כפי שמתחייב וברשלנות רבתי הפילה את התינוק מידיה לאחר לידתו בניתוח קיסרי, אף בטרם שקילתו, וגרמה לו לחבלת ראש קשה.

איך ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית ניתוח קיסרי?

על מנת להגיש תביעה ברשלנות רפואית שאירעה במהלך ניתוח קיסרי יש ראשית לדאוג ולהוציא את כל הרשומות הרפואיות המתייחסות ללידה בבתי החולים כמו גם את התיק הרפואי של היילוד, התינוק מבית החולים.

כמו כן יש לרכז ולאסוף את כל התיעוד הרפואי לאחר הלידה המבסס את טענת נזקי גוף ו/או טענת אחוזי נכות רפואית קבועים, בתביעת רשלנות רפואית לפיה יש לקבוע אחוזי נכות רפואית וכמו גם פיצויים בגין כל הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

לאחר ריכוז כל התיעוד הרפואי יש לפנות באמצעות עורך דין מומחה רשלנות רפואית למומחה רפואי בכיר בתחום הרלבנטי, בד"כ בתחום של גניקולוגיה ו/או מילדות ו/או רפואת נשים, לעריכת חוות דעת רפואית פרטית לעניין הרשלנות הרפואית בניתוח קיסרי, ולביסוס טענת קשר סיבתי רפואי בין הרשלנות הרפואית הנטענת בחוות הדעת הרפואית לבין הנזק הרפואי עצמו שנגרם, והשלכותיו היום יומיות על הניזוק במקרים של תביעות רשלנות רפואית.

ממה כדאי להיזהר במקרים של תביעות רשלנות רפואית בניתוחים קיסריים? 

חשוב לציין שבמקרים של תביעות מסוג אלו, יש להיזהר מהתיישנות התביעה לרשלנות רפואית וע"מ לבחון את תקופת ההתיישנות מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית, שיבחן בהקדם האפשרי את נסיבות המקרה, למי נגרם נזק הגוף, לתינוק שהוא בד"כ קטין ולו תקופת התיישנות ארוכה יותר, או לאמא שהינה בד"כ בגירה (מעל גיל 18), ואז תקופת ההתיישנות של תביעתה היא תוך 7 שנים מיום קרות המקרה של רשלנות רפואית.

יש לציין שמקרים של תביעות רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, לעיתים מחייבים היערכות מוקדמת יותר לצורך בין היתר איסוף וריכוז כל הרשומות הרפואיות, לצורך בפניה למומחה רפואי בכיר ורלבנטי להשתלשלות העניינים, לצורך בהכנת כתב תביעה מנומק לבית המשפט, שרק עם הגשתו נעצרת תקופת התיישנות, ולכן ישנה חשיבות רבה לפנייה לעו"ד רשלנות רפואית ליעוץ משפטי מקיף, לבירור זכויותיכם בהקדם הניתן וזאת כמובן תוך קבלת התייחסות ראשונית וממצא למקרה ולוח זמנים משוער לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים, הרופא המעורב וחברת הביטוח הרלבנטית.

בשנים האחרונות ישנה טענה משפטית שמועלת ע"י בתי חולים בתוך כתב ההגנה שלהם, במקרים שהוגשה נגדם תביעת רשלנות רפואית לאחר מספר רב של שנים ועדין בתוך תקופת ההתיישנות החוקית, וזאת טענה לגרימת "שיהוי" של התביעה שהגיש הניזוק כלפי בית החולים ברשלנות רפואית, וזאת בשל לדוגמא פטירת הרופא המעורב, או אי איתור ראיה רלבנטית בחלוף הזמן ועוד…

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית?

מחפשים עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ומנוסה? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עו"ד רשלנות רפואית מנוסה ומוכר. עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי או רשלנות רפואית בלידה, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלכם ועד להכנת תביעה נגד בית החולים ונגד חברת הביטוח שלו, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה ו/או תביעת ילד נכה למוסד לביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן