תאונות ברחוב או בנכסי נדל"ן

תאונות תלמידים

תאונות ברחוב או בנכסי נדל"ן

במסגרת עבודתי כעו"ד המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף, הגיעו אליי מספר מקרים  מרתקים של תביעות בגין נזקי גוף, שאירעו בנכסי נדל"ן וכל מקרה הביא לתביעה של גורם אחר בגין עילה שונה לחלוטין.

להלן ריכוז של מספר מקרים מעניינים של תאונות שנגרמו בנכסי נדל"ן, עילות התביעה שגרמו, והפיצוי שניתן בדינם.

א' הוא מתווך נדל"ן באחד ממשרדי הנדל"ן הגדולים והמוכרים בבני ברק. במסגרת שיווק הפרויקטים, א' מבקר גם בפרויקטים חדשים עם קונים פוטנציאליים, במסגרת הסכמים של משרד התיווך עם חברות קבלניות לשיווק הדירות.

בפעם אחת בה ביקר באתר הבניה א', מעד א' על עמוד ברזל שהיה צמוד לבטון באופן עקום ונפל בחוזקה ושבר את בירכו הימנית. כתוצאה מפגיעתו במקרה זה היתה לא' תביעה כפולה: הן נגד המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה כמתווך, והן נגד החברה הקבלנית בגין רשלנותה כ"מחזיק קרקע", שלא הקפידה על תנאי קרקע בטוחים למבקרים אצלה.

לאחר שפנינו בתביעה למוסד לביטוח לאומי, לא' נקבעה נכות קבועה בביטוח לאומי בשיעור של 45% והוא זכאי לקצבה מהמוסד לביטוח לאומי בסך של 3,500 ₪ "נטו" לחודש. בנוסף, א' פוצה ע"י חברת הביטוח של החברה הקבלנית, בסכום של כמה מאות אלפי שקלים וזאת במסגרת הסדר פשרה מהיר שהושג לו.

נ' מתגוררת בבית משותף בירושלים. לשכנתה יש כלב זאב גדול, הגורם לה לפחד גדול. באחת הפעמים בהן יצאה מביתה, דלתם של שכנתה לא היתה סגורה והכלב התנפל על נ' שנבהלה ונפלה בכל המדרגות. לנ' נגרמו שברים בגב בשל הנפילה.

במקרה זה הוגשה תביעה נגד בעלי הכלב שבמסגרת הביטוח לדירה, דאגו גם שכלבם יהיה מבוטח בגין כל פגיעה שיגרום לצדדי ג'. לאחר הליך משפטי ארוך במסגרתו ניסתה חברת הביטוח להתנער מאחריותה למקרה, פוצתה לבסוף ג' בסכום של למעלה מחצי מיליון ש"ח.

תאונות ברחוב או בנכסי נדל"ן

ר' הוא נער בן 16, שבמהלך אחד הערבים ירד עם חבריו במעלית מביתו בקומה החמישית. המעלית לפתע נתקעה ור' וחבריו צלצלו בפעמון האזהרה והחירום. הוריו של ר' הזעיקו את טכנאי המעליות אך הנ"ל בושש לבוא, עד שר' וחבריו התחילו להרגיש מחנק במעלית הקטנה. בלית ברירה ר' היכה בידיו בזכוכיות המעלית על מנת לאפשר פתחי אוויר ונגרמה לו חבלה קשה בידו הימנית.

גם במקרה זה היתה לר' עילת תביעה כפולה, הן נגד חברת המעליות והן נגד ביטוח תאונות תלמידים, שבמסגרתו כל תלמיד בי"ס או גן מעל גיל 3 שנים מבוטח ע"י ביטוח תאונות תלמידים בכל מקום בעולם בו הוא נמצא. הביטוח בתוקף גם בחו"ל ולא רק בארץ וגם בזמני חופשה וחגים! החיסרון של ביטוח זה שהוא לא קל למימוש ודורש בד"כ עזרה מעו"ד וחסרון נוסף הוא שרף הכניסה על מנת לקבל פיצוי משמעותי הוא פגיעה של ממש, כלומר לא כל מכה קטנה או חבלה שעברה ולא הותירה מגבלה אצל הילד, תזכה בפיצוי.  

במקרה זה, לר' נגרם שבר עם קרע של הגידים בכף יד ימין וחברת הביטוח של תאונות תלמידים פיצתה את הוריו של ר' הקטין, בסכום של כ- 60,000 ₪, בגין הפגיעה בכף היד והמגבלות שנותרו לו. חשוב לציין כי הוריו של ר' ור' בעצמו, כלל לא ידעו על הביטוח שהיה להם בביה"ס, ושהדבר נודע להם לראשונה בפגישה במשרדי.

נ' הינו עובד בבית דפוס בנתניה. בבוקר יום שישי קיבל נ' טלפון ממעבידו שהזעיק אותו לעבודה נוכח הזמנה גדולה שקיבלו. נ' מיהר לצאת וביציאה מביתו מרחק מטרים ספורים מדירתו החליק על אחת המרצפות ונחבל בגבו. למרות שהתאונה היתה במרחק של מטרים ספורים מביתו של נ', הצלחנו לגרום למוסד לביטוח לאומי להכיר בתאונה כ"תאונה בעבודה" ופנינו לועדות רפואיות, שקבעו לנ' נכות רפואית קבועה של 15%, שבגינה קיבל מענק חד פעמי "נטו" לחשבונו בסכום של 90,000 ₪.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן