תאונת מדרכה

נפילה בשטח ציבורי

תאונות מדרכה – איך מקבלים פיצויים?

במהלך 20 שנותיי כמי שמומחה בתביעות בגין תאונות מדרכה או תביעות בגין תאונות ברשות הרבים אני נתקל בטעויות של נפגעים שניזוקו בנזקי גוף בגין תאונות מדרכה או תאונות ברשות הרבים, שחלקן הארי, חוזר על עצמו.

ראשית, חשוב לציין שבתביעות בגין תאונות מדרכה, הכלל הראייתי בבית המשפט בישראל הינו "המוציא מחברו עליו הראיה", קרי על הניזוק בעצמו להוכיח את רשלנות הרשות המקומית ו/או העירייה ו/או מחזיק המקום ו/או בעל האולם אצלו נחבלתם.

ולפיכך, להלן לדוגמא, מספר טיפים ראשוניים שאינם ממצים, שהגם שאינם מהווים תחליף ליעוץ משפטי פרטני, עשויים לסייע רבות להבנה ראשונית של נושא תחום התביעות בגין תאונות מדרכה:

טיפ ראשון – תיאור נסיבות התאונה

מייד לאחר שנפגעת בתאונת מדרכה או בתאונה ברשות הרבים, חשוב ביותר לציין בפני הגורם הרפואי הראשון המטפל בך בין אם מדובר בפראמדיק ממד"א או איחוד הצלה ובין אם מדובר באחות/רופא בחדר מיון בבית חולים או ב"בטרם", את נסיבות הפגיעה, קרי בשל מכשול או מפגע בדרך, נפילה בשל בור במדרכה, ולדאוג שהדבר יהיה מפורט ב"רחל ביתך הקטנה" כבר במסמך הראשוני מטעם הגורם הרפואי הראשוני.

בתי המשפט בישראל מייחסים חשיבות גבוהה לתיאור נסיבות התאונה הראשוני, כפי שמופיע במסמך הראשוני מטעם הגורם הרפואי הראשוני המטפל בניזוק בתאונת מדרכה.

תאונת מדרכה

טיפ שני – צילום המקום לפרטי פרטים

המדובר בצילום המקום במצלמה מקצועית, בכמה זויות צילום ומספר תמונות בכל זוית. אם התאונה התרחשה ביום, יש לצלם תמונה באור יום בלבד, אם התאונה התרחשה בלילה מומלץ לצלם תמונה הן באור יום והן בלילה עם צילום של עמוד התאורה ומרחקו ממקום המפגע בתאונת המדרכה.

לצורך המחשת הדברים לדוגמא, לעיתים בקשתי מלקוחות, בעת קיומו של בור לקחת סרגל מדידה ולשים בבור ע"מ שבית המשפט יוכל להתרשם מעומק הבור הלכה למעשה, שבגינו נגרמה תאונת המדרכה.

כן מומלץ מייד לאחר הצילום לפתח את התמונות כל תמונה ב-3 העתקים, האחד לחברת הביטוח האחד לעורך הדין המטפל בתביעה בתאונת המדרכה, והשלישי לתיק בית המשפט, להגשה כראיה להוכחת רשלנות שבגינה נגרמה תאונת מדרכה.

טיפ שלישי – עדים לתאונה

ישנה חשיבות עליונה לנסות ןלהביא עדים שראו את התאונה בעצמם, וראו כיצד המפגע גרם לתאונת מדרכה ולחבלה. גם אין אם עדים ישירים לתאונה, עדין ניתן להביא עדים כגון בן או בת זוג ששמעו אתכם במצבכם הראשוני נסערים מייד לאחר התאונה. הגם שהמדובר כביכול בעדות שמיעה שאינה מותרת,  משרדנו טוען שעדות ספונטנית בשעת סערת נפש נכנסת לכלל של "רס גסטה", שהוא חריג לכבילות עדות השמועה, כך שגם עדות כשזו עשויה להיכלל כעדות כבילה, וכראיה לכל דבר ועניין.

טיפ רביעי – מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי

בכל מקרה ומקרה בתאונת מדרכה יש לבדוק האפשרות לתביעה בביטוח לאומי. לניזוק שהוא קטין לדוגמא, בגין גמלת ילד נכה, למבוגר בגין תביעת תאונות אישיות ו/או נכות כללית ו/או תאונת עבודה, אם התאונה היתה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה או במהלך העבודה.

לצורך ההמחשה, להלן מספר מקרים בהם משרדנו טיפל בהצלחה בגין תאונות מדרכה ו/או תאונות ברשות הרבים, שאף חלקן זכו לסיקור תקשורתי:

  • נסע על קורקינט חשמלי ונחבל מבור
  • נפל כתוצאה מנפילה מקיר טיפוס בפארק שעשועים
  • נפל בגין בור במדרכה והעירייה שילמה
  • נחבל בשל מכסה ביוב לא יציב במהלך אירוע בפארק מטעם העירייה
  • נחבל בשל החלקה בנסיעה על קטנוע מכתם שמן
  • בדרך לקחת את ביתו לגן הילדים, נחבל כתוצאה מבור שנחפר ברחוב
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן