ועדה רפואית נפגעי עבודה

ועדה רפואית נפגעי עבודה

ועדה רפואית זהו שם כולל לוועדה שמורכבת בדרך כלל מרופא אחד או יותר, יחד עם מזכיר כאשר המטרה שלהם היא לבדוק את הממצאים הרפואיים לצד בדיקה פיזית – אם נדרשת בדיקה כזו – מהו שיעור הנכות אשר ממנו סובל התובע בעקבות פגיעה בעבודה, או בעקבות רשלנות רפואית, נכות כללית או מחלה.

כיום נעזרים חברות הביטוח, ועדה רפואית קצין התגמולים בצבא וכמובן גם הביטוח הלאומי בוועדות הרפואיות כאשר המטרה היא לקבוע את שיעורי הנכות ומה תהיה גובה הגמלה של התובע או מה יהיה הפיצוי אותו הוא יקבל.

כיצד פועלת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי?

הוועדה הרפואית שבביטוח הלאומי תכלול רופא אחד לכל הפחות שמתמחה בתחום אשר בו קיימת הפגיעה. במקרה ומדובר במספר ליקויים ישתתפו בוועדה מספר רופאים מהתחומים השונים.

לצד הרופא ישב המזכיר אשר ירשום את דו"ח הוועדה. לאחר שהרופא או הרופאים יעיינו במסמכים הרפואיים וישמעו את טענותיו של התובע יוחלט על ידי הרופא האם ישנו צורך גם בבדיקה רפואית פיזית.

כיצד תתכוננו לקראת ועדה רפואית נפגעי עבודה?

חשוב לדעת כי ועדה רפואית נפגעי עבודה כמו כל ועדה רפואית בכל נושא אחר היא זו שלמעשה תקבע את המסקנות בדבר הפגיעה ואחוזי הנכות אשר מהם סובל התובע ועל ידי זה ייקבע גובה הפיצוי ושיעור הקצבה או הגמלה.

רוב ההופעות בוועדות הרפואיות מסתכמות בדקות ספורות בלבד, על כן חשוב להיערך מראש עם כל המידע הרלוונטי והמסמכים הדרושים בכדי שניתן יהיה להעביר תוך זמן קצר את כל המידע.

מה צריך להביא?

כאשר אנחנו מתכוננים להשתתף ב ועדה רפואית נפגעי עבודה עלינו להצטייד עם מסמכים רפואיים הכוללים בדיקות רופא, בדיקות סי. טי. ואמ. אר. איי. צילומים וכל חוות דעת רפואית שיש לנו.

אם תסדרו את כל המסמכים בקלסר מאורגן ישנם סיכויים טובים יותר שהרופא יעיין בהם כפי שאתם מעוניינים שיהיה.

ועדה רפואית נפגעי עבודה

תשננו בבית

ועדה רפואית נפגעי עבודה מאפשרת לכם דקות ספורות של חסד אשר בהם תוכלו לטעון את טיעוניכם.

על כן הכינו מראש את רשימת הטיעונים המרכזיים שלכם ואף העלו אותם על הכתב. שננו את הטיעונים הללו כדי שתדעו אותם היטב.

זכרו! מזכיר הוועדה מקשיב לכם ורושם את דבריכם. אתם תצטרכו אחר כך לחתום על הפרוטוקול.

באים עם מלווה

ועדה רפואית נפגעי עבודה כמו כל ועדה רפואית אחרת מאפשרת לתובע להגיע עם מלווה. זה יכול להיות בן משפחה או כל מלווה אחר מטעמו. ההמלצה שלנו היא להגיע מלווים בעורך דין.

המלווה יוכל לסייע מאוד לתובע להציג את עמדתו היות ובמקרים רבים התובע מתבלבל ונלחץ מעצם המעמד.

ההחלטה לבוא עם מלווה היא זו שעשויה להכריע בין ועדה שתסתיים בלי כלום לבין ועדה אשר ממנה יצא התובע עם גמלה מכובדת.

מתכוננים לקראת ועדה רפואית קצין התגמולים? ועדה של נפגעי עבודה? פנו אל עו"ד אלי מאור. הסיכויים שלכם יהיו טובים פי כמה וכמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן