תביעת נכות

תביעת נכות

מחפשים עורך דין תביעת נכות? כל המידע שחיפשתם כאן!

תביעת נכות היא תביעה אשר מוגשת לביטוח לאומי, על גבי טופס תביעה ייעודי לנכות כללית. אדם אשר מעוניין להגיש תביעה שכזאת, אמור לצרף לטופס מספר מסמכים ובין היתר: תעודות ותיעודיים רפואיים לגבי הפגיעה והנזק אשר נגרם תוצאה ממנה.

אישורים מטעם המעסיק וממקום העבודה (או ממוסד הלימוד, במקרים בהם מדובר על תלמידים או סטודנטים), פרטי חשבון בנק וכל מסמך אחר אותו התובע מחזיק ברשותו ובאפשרותו לספק מידע על הפגיעה ועל הנזק אשר נגרם לו כתוצאה ממנה.

חשוב לציין שלא כל אדם, מורשה להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי, האנשים אשר יכולים להגיש את התביעה, חייבים להיות מבוטחים בביטוח הלאומי, תושבי ישראל מעל גיל  18 ועד לגיל הפרישה, אשר בעקבות ליקוי גופני כלשהו אשר נובע ממחלה, פגם גנטי או תאונה, כושר היכולת שלהם לעבוד או להשתכר הינו מוגבל.

תביעת נכות – סיכויי הצלחה

לא כל תביעה לנכות או תביעת נזקי גוף אשר מוגשת למוסד לביטוח הלאומי, אכן מתקבלת ולכן, אדם אשר מעוניין להעריך את סיכויי הצלחת התביעה אותה הוא הגיש או עתיד להגיש, חשוב שייפנה לקבלת ייעוץ מעורך דין תביעת נכות מקצועי אשר מתמחה בתחום זה.

עורך דין תביעת נכות מקצועי המתמחה בתביעות נכות לביטוח הלאומי ובתביעות נגד חברות ביטוח, ידע להעריך את סיכויי הצלחת התביעה על פי הבנה לעומק של המקרה כתוצאה ממנו התרחשה הפגיעה וחומרת הפגיעה ממנה סובל אותו אדם.

בנוסף, עורך הדין יוכל להדריך את הלקוח שלו לגבי המסמכים אותם הוא צריך להמציא ואופן ההתנהלות המומלץ, אשר יגדיל את סיכויי הצלחת התביעה.

חשוב לציין, שאדם אשר מגיש תביעת נכות, עתיד להיות מוזמן בשלב מסוים לוועדה רפואית, במסגרתה יקבעו אחוזי הנכות שלו.

עורך דין מקצועי ומנוסה, ידע כיצד להכין אותו בצורה הטובה ביותר לקראת העמידה מול אותה הועדה – הכנה מקדימה זאת, תשפר את סיכויי התובע לקבלת קצבת נכות.

כיצד נקבע גובה הקצבה?

ישנם פרמטרים רבים אשר ישפיעו על גובה הקצבה אותו יקבל אדם אשר הגיש תביעת נכות ותביעתו התקבלה. בין הפרמטרים המשפיעים: שיעור אחוזי הנכות עליו יוחלט במסגרת הוועדה הרפואית, שיעור אי הכושר – המוסד לביטוח הלאומי בוחן, האם ובאיזו מידה משפיעים הליקויים הרפואיים על כושרו של הנפגע לעבוד ולהשתכר.

פרמטר נוסף אשר ישפיע על גובה הקצבה יהיה מספר התלויים באותו אדם – אדם אשר זכאי לקצבה ויש לו ילדים או בן זוג, אשר נחשבים על פי חוק ביטוח הלאומי לתלויים, יהיה זכאי לקבלת תוספת כספית מסוימת בעבורם.

כאמור, הגשת תביעת נכות היא הליך אשר כרוך בפרוצדורה מורכבת ובתהליך לא פשוט.

לאחר הגשת התביעה ובהנחה שהיא הוגשה בצורה נכונה והתקבלה, יוזמן התובע לוועדה רפואית, אשר תקבע את שיעור הנכות של אותו אדם – קביעה זאת הינה בעלת השפעה משמעותית על גובה הקצבה ולכן, אנשים רבים בוחרים להיעזר בעו"ד תביעת נכות אשר יכין אותם לוועדה ובמקרים מסוימים גם ילווה אותם אליה.

פעולות נוספות, אשר מתבצעות על ידי המוסד לביטוח לאומי הם: קביעת דרגת אי הכושר ומבחן הכנסה – מבחן אשר ייעוד לספק תמונה לגבי מידת היכולת שלו להשתכר ועד כמה מידה זאת צמצמה בעקבות הפגיעה והמגבלות השונות המהוות חלק ממנה.

מכיוון שתהליך הגשת תביעת נכות ותביעת נזקי גוף רב שלבי, כאשר לכל שלב בו יש חשיבות והשפעה על הצלחתה של תביעת נכות, כמו עם גובה הפיצויים אשר יתקבלו בגינה, ההמלצה היא כאמור, להסתייע בשירותיו של עורך דין אלי מאור המתמחה בתחום תביעת הנכות ובאמצעות הידע, הניסיון והכלים אשר ברשותו, יאפשר לכם להעלות משמעותית את הסיכוי לקבלת הפיצויים הגבוהים ביותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן