תאונת דרכים בעבודה

ביטוח לאומי תאונת עבודה

על פי חוקי הביטוח הלאומי, תאונת דרכים תוגדר כתאונת עבודה – וזאת, במקרים בהם היא אירעה לאותו העובד תוך כדי העבודה אצל המעסיק או מטעמו – תאונת דרכים בעבודה, תאונה בדרך לעבודה, תאונה בחזרה מהעבודה. עובד אשר תאונת הדרכים אותה עבר, תהיה מוכרת כתאונת עבודה, יהיה זכאי לפיצוי עבור הנזקים הגופניים, הנפשיים או הכלכליים אשר נגרמו לו כתוצאה מהתאונה – אחריות תשלום הפיצויים תהיה מוטלת על המעסיק, על חברות הביטוח ועל המוסד לביטוח לאומי.

תאונות דרכים בעבודה – פעולות בהן יש לנקוט

לאחר כל תאונת דרכים ותאונות אשר התרחשו במסגרת העבודה בפרט, יש צורך לדאוג לרישום מדויק ומקיף של כל פרטי האירוע: המועד בו היא התרחשה – האם מדובר במצב של תאונה בדרך לעבודה או תאונה בחזרה מהעבודה, הנסיבות לתאונה, הפרטים של המשתתפים בתאונה ושל עדי ראיה, פרטי רכב ורישיונות וכל פרט אחר אותו ניתן לאסוף בנושא. גם אם לא מורגשת פגיעה פיזית כתוצאה מאותה תאונת דרכים בעבודה, חשוב מאוד לפנות לקבל בדיקה רפואית ולשמור את כל האסמכתאות המתעדות את אותה הבדיקה.

הפעולה הבאה אותו חשוב לבצע היא להחתים את המעסיק על טופס 250 – טופס זה מהווה כהצהרה של המעסיק כי תאונת הדרכים הינה תאונת עבודה. חשוב לזכור כי כל המסמכים הללו הינם בעלי חשיבות גבוהה בשלבי הגשת התביעה ויש להם השפעה רבה על סיכויי הצלחת התביעה.

בשלב הבא, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה בתחום תאונת דרכים בעבודה, אשר ילווה אתכם הן בהליך הגשת התביעה והן בכל השלבים הבאים של התהליך עד לקבלת מלוא גובה הפיצויים המגיעים לכם.
חשוב לציין, כי יש להגיש הודעה על פגיעה בעבודה לביטוח הלאומי בתוך 12 חודשים מיום התאונה.

אם גם אתם נפגעתם בעקבות תאונה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד אלי מאור. לעורך הדין ניסיון רב בייצוג נפגעים כתוצאה מנושא של תאונת דרכים בעבודה. עורך הדין יספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי וילווה אתכם לאורך כל תהליך התביעה וזאת, עד לקבלת מלוא גובה הפיצויים המגיעים, בהתאם למקרה, מכל הגופים הרלוונטיים.  
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן