תביעה לביטוח לאומי

עורך דין תביעות ביטוח

תביעה לביטוח לאומי
כולנו משלמים מידי חודש בחודשו תשלומים לביטוח הלאומי. למה אנחנו בעצם משלמים ומתי אנחנו זכאים לקבל מהם משהו בתמורה? הבה נעשה מעט סדר בדברים ונלמד איך בעצם זה עובד.

חוק הביטוח הלאומי נועד למעשה לספק לנו אמצעי קיום ולסייע לכל האוכלוסיות החלשות הזקוקות לכך. כך שבמקרה ואדם נקלע למצוקה כלשהי כמו מחלה או אובדן כושר עבודה, לידה, שמירת היריון, או מוות של ראש המשפחה הרי שהביטוח הלאומי הוא זה שידאג לקצבה כדי שהנפגע או המשפחה יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד.

ישנם גם מצבים נוספים אשר בהם ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי וליהנות ממימון לצרכי קיום. זה יכול להיות בקשה לדמי אבטלה או מלגת קיום עבור נפגעי פעולות איבה המתקשים להתפרנס בעקבות מה שארע להם ועוד. זהו למעשה חוק הביטוח הלאומי המאפשר את המשך הקיום בכבוד גם כאשר אבדו מקורות ההכנסה. המטרה המוצהרת של הביטוח הלאומי הוא להעניק רשת של ביטחון סוציאלי לכלל התושבים המתגוררים בתחומי ישראל. כדי לקבל את המלגות הללו או את הקצבאות עלינו להגיש תביעה לביטוח לאומי ובדרך כלל אם אנחנו עונים על הקריטריונים – ניענה ונקבל את המגיע לנו על פי חוק.

כמה זה עולה לאזרח מן השורה?
על מנת שהביטוח הלאומי יוכל להתמודד ולהגשים את כל אותן המטרות החשובות הוא חייב להשיג מימון. מי מממן את הביטוח הלאומי? התשובה היא – אנחנו! המשרד לביטוח לאומי גובה מכל אזרח במדינת ישראל דמי ביטוח קבועים אשר בעזרתם הוא מסוגל לממן את כל אותן הפעולות הנשגבות. תשלומי הביטוח הלאומי הם מעין סוג של ביטוח חובה אשר אותם חייב לשלם כל אזרח במדינת ישראל גם אם הוא אינו עובד. זה כולל גם את הסטודנטים וגם את תלמידי הישיבות שהם אוכלוסייה שלכאורה חיה ללא הכנסות.

האזרחים העובדים הן עצמאיים והן שכירים מחויבים כמובן אף הם בתשלומי הביטוח הלאומי כאשר השכירים משלמים את דמי הביטוח באמצעות המעביד שהוא זה שמפריש עבורם מידי חודש את דמי הביטוח הלאומי. העובד העצמאי אמור לדאוג לתשלומים הללו בכוחות עצמו.

תביעות תאונות עבודה או תביעת נכות ביטוח לאומי
בגלל שכולנו משלמים יש לנו את מלוא הזכות במקרה הצורך להגיש תביעה לביטוח לאומי בכל מקרה שנראה לנו כי מגיע לנו פיצוי או תשלום כלשהו. בין אם זו תביעה לביטוח לאומי בנושא של תביעת נכות, כמו גם תביעות תאונות עבודה וכדומה.

אם נפגעתם או נפצעתם במהלך העבודה או בכל מקום אחר ואינכם מסוגלים להמשיך לעבוד כרגיל, עליכם להגיש תביעת נכות ביטוח לאומי. תביעה לביטוח לאומי מן הסוג הזה של תביעת נכות מומלץ להגיש באמצעות עורך דין המתמחה באותו תחום מבוקש בכדי למצות את מלוא הזכויות המגיעות לנו על פי חוק.

משרד עו"ד דין אלי מאור ושות' ישמחו לסייע לכם בכל פנייה או תביעה מול הביטוח הלאומי. כי מה שמגיע – מגיע. אתם לא צריכים לוותר!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן