עו"ד לתאונת עבודה

תאונת עבודה מה עושים?
אנשים רבים, אשר נפגעים כתוצאה מתאונות עבודה, לא מודעים לזכויות אשר מגיעות להם וכחלק מכך, גם לא ממצים אותן עד תומן – כאשר במקרים רבים, אי מיצוי הזכויות יכול לפגוע להם באיכות החיים, בעיקר במקרים של אובדן כושר עבודה, גם אם זה לתקופה קצרה.
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות שכל אדם אשר נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, ייצור קשר כמה שיותר מהר עם עו"ד לתאונת עבודה, על מנת לקבל הנחיות מפורטות, לגבי איך להתנהל ומה לעשות בכדי למצות את מלוא הזכויות.
השלב הראשון בדרך למיצוי זכויות אלו, הוא הבנה מה מוגדר בתור תאונת עבודה: על פי החוק תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמת תוך ועקב עבודתו של העובד באותו מקום העבודה או תאונה בדרך לעבודה ולהפך – תאונה בחזרה מהעבודה. תאונת עבודה מוגדרת כאמור, גם פגיעה כתוצאה ממפגעים שונים במקום העבודה: מחלות כתוצאה מעבודה עם חומרים רעילים, פגיעות שמיעה בעקבות עבודה עם מכונות רועשות וכן הלאה. גם תאונת דרכים בעבודה אשר קוראת בזמן שהעובד נמצא בשליחות הנוגעת לעבודה או מטעמה תחשב בתור תאונת עבודה.
חשיבות אופן ההתנהלות לאחר התאונה
בכדי למצות את מלוא הזכויות אשר מגיעות לאדם אשר נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, ישנה חשיבות גבוהה לאופן ההתנהלות לאחר התאונה – אם לאותו אדם יתאפשר ליצור קשר עם עו"ד לתאונת עבודה, כבר בשלב הזה, זה יהיה צעד אופטימאלי בעבורו.
כל עובד אשר נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, חייב להגיש תביעה לביטוח לאומי, עד ל-12 חודשים ממועד התאונה.
על הנפגע בתאונה, לוודא על התאונה ועל נסיבותיה למעביד, כאשר יש למלא טופס 250 ולדאוג שגם המעביד יחתום על הטופס. מעבר לכך, מומלץ לעבוד לתעד את כל פרטי התאונה ואף לנסות ולגבות את פרטיהם של עדים לתאונה (במידה ויש כאלו) – תיעוד מפורט של פרטים אשר נוגעים תאונה כמו, מיקום, תאריך, שעה ועוד יהיו רלוונטיים ובעלי השפעה על הצלחת התביעה.
כמובן, שגם אם הפציעה היא קלה, שטחית או אפילו לא מורגשת, חשוב לגשת ולפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי, תוך הקפדה לדווח על העובדה שהתאונה התקיימה במסגרת או במהלך העבודה.
חשוב לאסוף את כל אישורי המחלה הרלוונטיים ואף לפנות לרופא תעסוקתי על מנת לקבל אישור לגבי נושא של אי כושר לעבודה.
כמובן, שבמידה ואתם נעזרים בשירותיו של עו"ד לתאונת עבודה הוא יכוון אתכם לגבי כל אותן הפעולות שחשוב לבצע.

וועדה רפואית
במקרים בהם תאונת העבודה, מותירה בנפגע נכות בדרגה מסוימת, עו"ד לתאונת עבודה, אמור לסייע ללקוח שלו בהכנה לקראת הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי, אליה הוא יוזמן.
ההכרה בנכות יכולה להיות זמנית או קבועה, כאשר במידה ושיעור הנכות הוא מעל 9 אחוז ועד ל-19 אחוז, יקבל הנפגע, מענק כספי חד פעמי.
במקרים בהם הנכות אשר נקבעה תהיה מעל ל-20 אחוזים, הנפגע יהיה זכאי לקבל קצבה חודשית בסכום מסוים – בהתאם לדרגת הנכות אשר נקבעה.
חשוב לציין, שגם אם לא נקבעה נכות לנפגע והתביעה אכן התקבלה, התובע יהיה זכאי לקבל ימי מחלה למשך תקופה של עד 3 חודשים מיום התאונה.
עו"ד לתאונת עבודה אשר בקיא בתחום זה, יהיה מודע לכל הזכויות של הנפגע וכאמור, לייעץ לו מה לעשות בכדי לממש את כל הזכויות המדוברות.
כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה לבחור את עורך הדין ולוודא, שאכן מדובר באיש מקצוע מנוסה ובעל מוניטין בתחום, אשר ידע לייעל את התהליכים ולדאוג שכל האינטרסים של הלקוח ישמרו בצורה הטובה ביותר ובדיוק מהסיבה הזאת, עו"ד אלי מאור יהווה ככתובת הנכונה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן