הילד שלכם נפגע בתאונה?

תאונות תלמידים
כדאי שתדעו שדמי הביטוח שאתם משלמים בגן ובבית הספר מכסים את הילדים שלכם לגבי כל פגיעה – גם אם הילד נפל בבית או נפצע בעת חופשה בחו"ל
מאת: עו"ד אלי מאור
אחד הסודות החבויים של חברות הביטוח הוא שבתשלום שמבצעים שההורים במהלך המסגרת החינוכית לבית ספר יסודי, גן תיכון, ישיבות ואף לגנים, ישנו חיוב אותו משלמים ההורים בגין "ביטוח". בדר"כ מדובר בכמה עשרות שקלים לשנה, לכל תלמיד במוסדות החינוך וההורים משלמים ולא יודעים מה המשעות של תשלום זה ואיזה זכות תשלום זה מעניק להם במקרה של חלילה תאונה לבן או לביתם.

אנו פנינו לעו"ד אלי מאור המומחה בתביעות של תאונות תלמידים, תאונות דרכים ועבודה והא סיפר לנו על המקרה של הוריו של אברהם, תלמיד באחד מוסדות החינוך בירושלים, ששיחק אחר הצהריים בבית עם רדיאטור. הרדיאטור נפל עליו וגרם לפגיעה קשה באחת מאצבעות רגלו. ההורים לא ידעו כי מגיע להם פיצוי מחברת הביטוח של מוסד החינוך, למרות שהתאונה אירעה באשמתו של הילד ולמרות שהתאונה אירעה כשהילד היה בכלל בבית ולא בבית הספר.

הם היו מופתעים כשבישרתי להם כי יש להם זכות תביעה לפיצוי כספי גדול, ובהמשך  קיבלו מחברת הביטוח של בית הספר סכום של עשרות אלפי שקלים.

דוגמא נוספת הם הוריו של נתנאל, שהחליק ונפל במהלך חופשת חג הפסח בעת שהייתו בחו"ל בברוקלין בניו יורק ונחבל בברך. כשהגיעו לארץ הם הופתעו לגלות שניתן לתבוע את פוליסת תאונות לתלמידים שכיסתה אותו, חרף היותו בחו"ל וחרף היות התאונה בזמן חופשת חג הפסח.

– מהי פוליסת תאונות תלמידים?
מדובר בפוליסה המעניקה כיסוי ביטוח לילדים בד"כ מגיל 3־18, הנמצאים במסגרת חינוכית. שמה השני של הפוליסה היא "תאונות אישיות", והדבר מתייחס לכך שהכיסוי הביטוחי לילד הוא אישי. לא משנה היכן הילד נפגע, במוסד החינוכי או בבית, בטיול או אפילו בחו"ל, בחופשת בין הזמנים או בלימודים, הכיסוי מלווה את הילד בכל מקום בו הוא נמצא.

הפיצוי לא תלוי במידת אשמתו של צד ג' לתאונה והוא פועל יוצא של אחוזי הנכות בגין המגבלות שנותרו לילד עקב התאונה.– מה עלי לעשות אם חלילה ילדי נפגע?
בראש ובראשונה יש כמובן לפנות לטיפול רפואי ראשוני על מנת שהילד גם יקבל טיפול רפואי בגין התאונה ושתהיינה אסמכתא לפגיעתו. יש חשיבות מיוחדת לכך שהפניה תהיה בסמוך ככל האפשר למועד התאונה. לאחר מכן יש לפנות לבית הספר ולבקש "טופס תביעה" לתאונות תלמידים.

כבר בטרם מילוי טופס התביעה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין, שיוכל לסייע  לכם לקבל את הפיצוי המקסימלי מחברת הביטוח. כשאתם פונים לעורך דין, קחו איתכם העתק של הפוליסה, כדי שהוא יוכל לבדוק אותה באופן פרטני. חשוב שתדעו למשל שבחלק מן הפוליסות לביטוח תלמידים, ישנן הוראות מרחיבות כיסוי ולכן חשוב לבדוק כל פוליסה באופן פרטני.

במקרים רבים תביעות בגין פוליסות של תאונות תלמידים מסתיימות ללא צורך להתדיין בבית המשפט וניתן לסיים את התביעה באופן מהיר יחסית. עורך דין המטפל בתביעה מסוג זה ישאף במידת הצורך וככל שישנה מחלוקת מהותית בין הצדדים, למנות בזמן המהיר ביותר, בהסכמת חברת הביטוח, מומחה רפואי מוכר המתמחה בתחום הפגיעה הרלבנטי, שיבדוק את הילד ויקבע את נכותו לצמיתות בגין הליקוי שנגרם לו, כך שאפשר יהיה לסיים את הטיפול בתיק בהקדם.

– באיזה סכום יפצו אותנו בגין התאונה? 
בעניין זה ישנה חשיבות מיוחדת למידת המגבלה ו/או ההגבלה שתיוותר לילד לאחר התאונה. ככל שמידת המגבלה תהיה גדולה יותר כך סכום הפיוצי יהיה גבוה יותר. המגבלה הינה בהתאם לתוספת לתקנות הביטוח הלאומי לעניין סעיפי ליקוי שקובעת ברחל ביתך הקטנה את סוד הליקוי ואת הנכו תהרפואית שיש לקבוע בגינו. ככל שהנכות גבוהה יותר הפיוצי גם כן יהא גבוה יותר.

יש לציין כי סכומי הפיצוי משתנים מחברת ביטוח אחת לאחרת ומפוליסה לפוליסה: יש פוליסות שבהן על כל אחוז נכות זכאי הילד לפיצוי של כ־3,000 עד 4,000 שקלים, ורוב הפוליסות דהיום הן שקליות ולא דולריות.

– אם ילדי החסיר לימודים, האם מגיע לנו פיצוי נוסף?
בפוליסת תאונות תלמידים תאונות אישיות, ישנה בד"כ תוספת לפיצוי לפיה, כל יום לימודים שתלמיד נעדר או מחסיר מעל 21 ימים ברציפות ממועד התאונה, ישנו פיצוי נוסף מעבר לפיצוי שניתן בעקבות הליקוי הרפואי ואחוזי הנכות.

הפיצוי יכול להגיע לסכום של כעשרים דולר ליום החל מהיום השישי, ויש לבדוק באופן פרטני כל פוליסה כאשר ישנה אפשרות לתוספת תשלום עבור ימי אישפוז בבית חולים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן