אובדן כושר עבודה

עמוד-אובדן-כושר-עבודה

עורך דין אובדן כושר עבודה – מה חשוב לדעת?

מאת: עו"ד אלי מאור, עו"ד אובדן כושר עבודה

כמי שייצג מעל 1,000 תיקים במשך כ- 20 שנה, באופן אישי בין היתר כיש צורך בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה, כ- עורך דין אובדן כושר עבודה, הדבר החשוב ביותר לדעת בדרך כלל מול חברות הביטוח ומול ביטוח לאומי הוא שלכל טופס עליו אתם חותמים ישנה משפעות משולשת, הן משפטית, הן עובדתית והן רפואית.

במקרים רבים כפי שנתקלתי בתפקיד של עו"ד אובדן כושר עבודה, בשל טעות בתם לב, שכחה רגעית או סתם אי הבנה בחוקים החלים ובדין הקיים מבוטח או ניזוק השמיט או תיאר שלא כבהלכה תאונה או מחלה, מה שקרה לדחיית תביעה לאובדן כושר עבודה ע"י חברת הביטוח והצריך לאחר מכן ניהול תהליך משפטי ארוך וקשה כדי לממש את זכויותיו הכספיות המגיעות לו ע"פ דין ושהתעכבו בשל טעות זניחה בתם לב.

דבר חשוב שיש לדעת שבעיני כל עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ יודע, שלעיתים בגין תביעת אובדן כושר עבודה אחד עשויות להיות תביעות ו/או עילות תביעה נוספות מול גורמים נוספים שהמבוטח או הנישוק לא היה מודע להם בכלל.

כך לדוגמא מניסיוני בתפקיד של עורך דין אובדן כושר עבודה במרכז ובכל הארץ, לקוח מאזור המרכז, שהיה מעוניין להגיש תביעה לאובדן כושר לביטוח לאומי, ולא ידע שניתן גם להגיש תביעה לאובדן כושר בהתאם לתקנון הפנסיה בה היה מבוטח בהתאם לרובד של פנסיית נכות מעבודה.

או לדוגמא מניסיוני גם כ- עורך דין אובדן כושר עבודה תל אביב, לקוחה מאזור תל אביב, שהייתה מעוניינת להגיש לחברת הביטוח תביעה לאובדן כושר עבודה בלבד, בגין אובדן היכולת לעבוד כבעבר, אולם גילתה לראשונה במשרדי, שיש לה גם באותה חברת ביטוח ממש, פוליסה נוספת למימוש של "מחלות קשות" עם רובד כיסוי ביטוחי נוסף של 500,000 ₪, וזאת כאמור בנוסף לתביעה לאובדן כושר עבודה!!!

עורך דין תביעת כושר עבודה מנוסה, ידע להנחות את המבוטח במקרים של תביעות אובדן כושר עבודה, לפנות לכל הגורמים הרלבנטיים במועדים ע"פ החוק (לכל תביעה יש מועד התיישנות אחר), כך שלא תיפגענה לו כל זכות כספית או רפואית או משפטית מול חברת ביטוח או ביטוח לאומי.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

כיום אין כמעט אדם אשר לא עובד בעבודה כלשהי על מנת לפרנס ולכלכל את עצמו ואת משפחתו בכבוד. אולם, ישנם לא מעט מצבים בהם אדם יכול לאבד את כושר עבודתו בשל סיבות רפואיות שונות כגון: מחלה, תאונה ועוד. בגלל שרוב בני האדם לא יכולים להיות בטוחים כי הם יהיו כשירים באופן פיזי לעבוד בעבודתם באופן תמידי, מרבית העובדים במשק בישראל מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה מטעם הביטוח הלאומי וכן יש לא מעט אנשים אשר בוחרים לבטח את עצמם גם בביטוחים פרטיים כדי להעניק לעצמם את השקט הנפשי שבידיעה שאם חלילה הם ייפצעו, ייחלו או ייפגעו באופן כלשהו אשר יגרום להם לאבד את כושר עבודתם, הם עדיין יוכלו לחיות בכבוד ולקבל קצבת חודשית מחברת הביטוח בגין אובדן כושר עבודה מלא או אובדן כושר עבודה חלקי.

באופן כללי, מהו אובדן כושר עבודה?
אובדן כושר עבודה הנו מצב שבו אדם לא יכול לעבוד באופן מלא או חלקי או ב- עיסוק סביר אחר, בשל מחלה כלשהי בה הוא חלה, או בשל תאונה אשר פגעה בו באופן פיזי או נפשי והותירה אותו נכה באופן כלשהו, או בשל כל פגיעה אחרת אשר משביתה אותו מיכולתו לעבוד או כאשר היכולת לעבוד למעשה אינה קיימת, לפרק זמן כלשהו או לתמיד. במצבים מעין אלו, ניתן לתבוע עבור אובדן כושר העבודה והנפגע צריך להגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין אובדן כושר העבודה וכן לביטוחים האחרים הפרטיים בהם הוא מבוטח. במידה והאדם נפגע באופן זמני הוא יקבל קצבה לפרק הזמן אשר בו הוא מושבת מעבודתו בשל הפגיעה, באופן זמני בלבד בהתאם למספר החודשים בהם היה בפועל באובדן כושר עבודה עבור אותה תביעה לכושר עבודה שהגיש.

במידה והאדם לא יכול לעבוד כלל בשל פגיעתו הוא ייאלץ להגיש במקרים של תאונות עבודה תביעה למחלקת נפגעי עבודה בביטוח לאומי ובמקרים שלא מדובר בתאונות עבודה, תביעת נכות כללית למוסד לביטוח לאומי, אשר תאפשר לו לקבל קצבת נכות חודשית תמידית שתעניק לו את היכולת לחיות בכבוד ובמקביל תביעה לאובדן כושר עבודה מלא מחברת הביטוח שתזכה אותו לקצבה חודשית בהתאם לתנאי הפוליסה.

ברוב הפוליסות בישראל של חברות הביטוח או בקרנות הפנסיה בישראל לעניין פנסיית נכות נדרש אובדן כושר עבודה רצוף של 90 יום לפחות ("תקופת המתנה") וזאת על מנת שתהיה זכות תביעה במקרים של אובדן כושר עבודה, כדי להנות מפיצוי כספי. כאשר יש "פרנציזה" משמעה זה קבלת חודשיים נוספים לתשלום לאחר תקופת ההמתנה של שלושה חודשים, שהמתין המבוטח או הניזוק. על כן אני יודע כמי שעובד מזה שנים רבות כ- עורך דין אובדן כושר עבודה, שחשוב מאוד בעת ביצוע פוליסת אובדן כושר עבודה לשאול את סוכן הביטוח ולוודא עם הסוכן שאכן רכש עבורכם גם "פרנציזה" בביטוח אובדן כושר עבודה.

– ממה כדאי להיזהר ב- תביעת אובדן כושר עבודה?
חשוב לציין שבמקרים של תביעת אובדן כושר עבודה נגד חברת הביטוח, תקופת ההתיישנות הינה מקוצרת והיא רק 3 שנים מיום התאונה או גילוי המחלה. התיישנות התביעה של אובדן כושר עבודה היא למעשה דחייתה לחלוטין ע”י חברת הביטוח, מבלי שחברת הביטוח בכלל תידון בה לגופו של עניין וזאת תוך גרימת עוול רב לניזוק שלא ידע על כך. הדרך היחידה לעצור ההתיישנות היא להגיש תביעה לבית המשפט בגין אובדן כושר עבודה מלא או אובדן כושר עבודה חלקי או לקבל אישור בכתב מחברת הביטוח על הסכמתה להאריך את תקופת ההתיישנות.

מדוע כדאי להיעזר ב- עורך דין כושר עבודה מומלץ?
תביעות אובדן כושר עבודה הן תביעות אשר יכולות להוות תהליך בירוקרטי ארוך, מתיש ומייגע. כאשר לאדם אין היכרות עם כל המערכות הקשורות לתביעה מעין זו ועם התהליך כמו גם עם חוק חוזה ביטוח, פקודת הנזיקין ונהלי המפקח על הביטוח, פסיקת בתי המשפט הרלבנטית ועוד. הדבר יכול לתסכל אותו מאוד. לכן, אם אתה עתיד להגיש תביעה לחברת ביטוח ולביטוח הלאומי בגין אובדן כושר עבודה, כדאי מאוד שתפנה ל עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ עו"ד אלי מאור המומחה בתביעות אובדן כושר עבודה מול חברות הביטוח ומול ביטוח לאומי ומייצג באופן אישי כל תביעה ותביעה מתחילתה ועד סופה. עורך דין אלי מהו הינו עורך דין אובדן כושר עבודה שאינו מאמין בשיטת העברת התיק במשרד עורכי דין אובדן כושר עבודה אחד, מה שעשוי לעיתים לפגום בטיפול ובהכרה של התיק, ובדיסקרטיות של הלקוח ע"י חשיפת נתוניו הרפואיים בפני גורמים רבים במשרד עורכי דין אובדן כושר עבודה אחד.

עורך דין מומחה לאובדן כושר עבודה הוא מי שעוסק בתחום תביעות בגין אובדן כושר עבודה, תביעות נד חברות ביטוח בגין פוליסות, אובדן כושר עבודה לאחר תאונות דרכים, אובדן כושר עבודה לאחר תאונות עבודה, ייצוג בוועדות רפואיות בביטוח לאומי  ועוד, והוא הגורם אשר יסייע לך לקבל את הקצבה המגיעה לך באופן קל, מהיר ונוח על ידי ניהול התביעה ברמה המקצועית, התכליתית והיעילה ביותר, תוך שיתוף הלקוח בכל צעד וצעד אשר מתבצע בתביעה הן מול חברת הביטוח והן מול ביטוח לאומי.

מהו אובדן כושר עבודה תעסוקתי?

אובדן כושר עבודה תעסוקתי הוא אובדן בדרך כלל כושר עבודה שהינו מוכר ובאישור של רופא שהוא גם מומחה לרפואה תעסוקתית, שבדק את הנפגע או המבוטח וקבע לו אובדן כושר עבודה תעסוקתי וזאת או במרפאת המעסיק (בד"כ במעסיקים גדולים כגון בתי חולים, גופים ציבוריים, מפעלים גדולים וכיוצ"ב) או רופא תעסוקתי המקבל במסגרת קופת חולים אליו פונים עם הפניה של רופא משפחה בלבד לבדיקה כושר עבודה, או רופא תעסוקתי פרטי, אליו פונה מי שמעונין להגיש תביעת אובדן כושר עבודה או רופא מטעם חברת הביטוח שבדק את המבוטח לבקשת המבוטח בגין תביעת אובדן כושר עבודה וקבע לו אובדן כושר עבודה תעסוקתי.

נפגעתם כתוצאה מאובדן כושר עבודה בשל תאונת דרכים או תאונת עבודה או מחלה כלשהי? מחפשים עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ ומנוסה? אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מ- עו"ד אובדן כושר עבודה מנוסה ומוכר. עו"ד אלי מאור ילווה אותך באופן אישי לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של אובדן כושר עבודה מלא או אובדן כושר עבודה חלקי, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלך ועד להכנת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי ונגד חברת הביטוח או קרן הפנסיה בהם הינכם מבוטחים, וכמובן במקרה הצורך גם בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בבית המשפט נגד חברת הביטוח או ביטוח לאומי, ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין.

לפניה אישית ודיסקרטית ללא התחייבות ו/או תשלום, ניתן לפנות למשרד עו"ד אלי מאור: 03-5798080, או לעו"ד אלי מאור באופן אישי לסלולר: 058-4771125‬, או פניה אישית בדואר אלקטרוני לעיניו של עו"ד אלי מאור בלבד: [email protected]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן