רשלנות במעקב הריון

רשלנות במעקב הריון

היריון זהו תהליך מורכב הדורש תשומת לב רבה מצד ההורים שבדרך כמו גם מעקב רפואי סדיר שיעקוב האם התהליך כולו מתנהל כשורה. מסיבה זו ישנו צורך במעקב היריון מסודר הנעשה על פי רוב על ידי רופא נשים וצוות אחיות הבודקים ועוקבים אחר מצבם של האם והעובר לאורך כל חודשי ההיריון.

לצערנו ישנם מקרים של רשלנות במעקב הריון אשר מובילים ללידות מוקדמות או לידת עובר עם בעיות רפואיות שונות אשר כל אלו עשויים היו להימנע לו היה מתנהל המעקב באופן הנכון.

רשלנות במעקב הריון

ישנם מקרים אשר בהם נגרמה פגיעה בעובר ברמה כזו או אחרת אשר הרופאים לא התריעו עליה. כאשר קיימת רשלנות במעקב הריון ומסיבה זו לא יכלו ההורים להתכונן כראוי לקראת הלידה הרי שיש מקום להגיש תביעה בגין רשלנות במעקב הריון.

תמיד כדאי לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית בהריון בכדי לקבוע האם אכן הייתה כאן רשלנות ומהן נסיבות הנזק.

רשלנות במעקב הריון

למה לא כדאי לכם לוותר?

כדאי לדעת כי בתי המשפט מכירים בעובדה כי לידת ילד זהו אירוע מכונן בחיי כל משפחה ומשום כך מייחסים אחריות רבה לכל הצוות הרפואי שאמור ללוות את התהליך כולו. על כן, כאשר קיימת רשלנות בלידה או כל חשד של רשלנות רפואית בהריון יש טעם לפנות אל עורך דין על מנת להוכיח את הדבר. אם אכן יוכח כי הייתה רשלנות רפואית בלידה או במעקב ההיריון הרי שהפסיקה תבטיח פיצויים ביד נדיבה.

רשלנות רפואית בלידה

ראשית נציין כי רוב רובם של הלידות מסתיימות בשעה טובה כאשר התינוק מונח בחיק אמו וכל המתח והכאבים מתפוגגים לגמרי אל מול הפלא המדהים. אך לצערנו ישנם מקרים אשר בהם קיימת רשלנות בלידה אשר משפיעה לרעה על העובר או על האם. אז גם אם מדובר באחוזים נמוכים עדיין חשוב לדעת מה עלול לקרות.

  • מעקב לקוי בעת תהליך הלידה – במהלך הלידה מחברים את היולדת אל מוניטור שמפרט כל הזמן את מצבם של האם ושל העובר. כאשר המעקב אינו נעשה באופן הנכון עלולים להתפספס נתונים קריטיים אשר עשויים היו למנוע בעיות כמו טיפול מוקדם בעת ירידות בדופק, אבחון של מצוקה עוברית וכדומה.
  • שימוש במכשור ללא צורך – ישנם מקרים אשר בהם הלידה מתעכבת ובעקבות חשש לשלום העובר מערבים מכשור כמו וואקום או מלקחיים. במקרים של חוסר ברירה תופנה היולדת לביצוע של ניתוח קיסרי. חשוב לוודא כי ההחלטות הללו התקבלו בכובד ראש ולא בפזיזות. היות ולידה מכשירנית עלולה לגרום לנזקים לאם או לעובר.
  • דיווח לא מושלם – חובה לדווח ליולדת על כל שינוי בתכנית הלידה. אם נערכו שינויים ללא ידיעת היולדת ולא הייתה סיבה למנוע ממנה מידע זה ייחשב הדבר כרשלנות רפואית.

יולדת החושדת כי נעשה לה עוול כלשהו במהלך הלידה או במעקב ההיריון לא צריכה לוותר! עליה לפנות אל עו”ד שייצג אותה וידרוש עבורה את הפיצויים המגיעים לה כחוק.

עו”ד אלי מאור – הוא הכתובת הטובה ביותר לשם כך!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן