רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה – דברים שכדאי לדעת !

מאת: עו"ד אלי מאור

כעורך דין רשלנות רפואית עם התמחות בתחום של רשלנות רפואית בלידה במשך 20 שנה, וכמי שייצג בעברו עד לפני 12 שנה, גם בתי חולים מובילים בישראל כעורך דין רשלנות רפואית בלידה, אביא במאמר זה את עיקרי הדברים שכדאי לדעת במקרים של רשלנות רפואית בלידה, תוך ניסיון להתייחס למה כדאי לדעת במקרים בהם במהלך הלידה או בחדר לידה נגרמת רשלנות רפואית.

מניסיוני מלמעלה מ-20 שנה בייצוג אישי בתפקיד עו"ד רשלנות רפואית בלידה, אני יודע שחשוב בתביעות רשלנות רפואית במהלך הלידה, לדעת שתביעות רבות בגין רשלנות רפואית חדר לידה מוגשות בעיקר תוך התייחסות ספציפית ופרטנית לטעויות של הצוות הרפואי במהלך או בטרם הלידה, אשר גרמו נזק ליולדת או לתינוק, קרי הוכחת קשר סיבתי רפואי ומשפטי.

נזקים יכולים להיווצר כתוצאה מהתערבות לא נכונה של הצוות או מחוסר התערבות, קרי במחדל, כאשר היה לדוגמה צורך בביצוע של ניתוח קיסרי או שהניתוח הקיסרי בוצע אך לא בזמן תוך שיהוי שגרם לנזק לילוד.

רשלנות בלידה או רשלנות רפואית בחדר לידה, עשויה לכלול גם נזקים לפני הלידה, קרי רשלנות רפואית בהריון או במהלך הלידה או בזמן השהות בבית היולדות או לילוד בזמן שהותו במחלקת ילודים בבית החולים.

במקרים בהם קיים חשש של רשלנות רפואית בחדר לידה מומלץ לפנות במועד המוקדם ביותר לעורך דין רשלנות רפואית בלידה, כזה המנוסה ובעל היכולות הנדרשות להצלחת תביעת רשלנות בלידה עקב רשלנות רפואית בחדר לידה וקבלת הפיצוי המגיע בעקבותיה, תוך הנחיית ההורים בכל שלב ושלב לגבי מה מומלץ לבצע.

  •  

רוצה לדעת עכשיו מהו הסיכוי שלך לקבלת פיצויים ?

אילו פעולות של הצוות הרפואי עשויות להיכלל ברשלנות רפואית במהלך לידה?

  • ביצוע שגוי של פרוצדורה רפואית בלידה, שימוש בציוד רפואי לא מתאים ע"י הצוות הרפואי בבית החולים או קריאה לא נכונה של מוניטור עוברי כזו המעידה בדיעבד על מצוקה עוברית. כאן גם נכללים מקרים של לידת פרע כתפיים שלא נוהלה כהלכה או לידת ואקום.
  • עיכוב ביילוד העובר – במצבים בהם העובר נמצא במצוקה, אך הצוות הרפואי אינו מבחין בזאת בזמן וכתוצאה מכך התינוק נולד פגוע, כשהטענה לרשלנות רפואית היא שהיה עליהם לבצע ניתוח קיסרי דחוף.
  • בחירה בשיטת יילוד לא נכונה כגון בחירה בלידה טבעית במקרים בהם העובר נמצא במצוקה ונפגע בשל ההחלטה.
  • אי נוכחות של רופא בחדר הלידה – לעתים נזקים הנגרמים ליולדת או לתינוק יכולים היו להימנע לו היה נוכח בחדר רופא מומחה או רופא בכיר.
  • פגיעה פוסט לידה – לאחר הלידה, אי מתן טיפול מתאים ליילוד לאחר הלידה או רשלנות רפואית בניתוח של הילוד לאחר הלידה או רשלנות רפואית של צוות האחיות בתינוקייה בטיפול בתינוק לאחר הלידה.

נשמח לשוחח עימכם 

איך אדע אם נגרמה לילוד שלי נזק בעקבות רשלנות בלידה?

רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה עלולה להתבטא בלידת ילד עם מומים מולדים, מחלה גנטית, תסמונת גנטית או מוגבלות קשה, שלעיתים תתבטא באבחנה רפואית של מומחה נוירולוגי שנקראת CP או בעברית שיתוק מוחין.

הרשלנות הרפואית בהריון כוללת התרשלות של גורם רפואי אשר גרמה לנזק למטופל, כמו לדוגמה במקרים בהם הילוד נולד עם חבל הטבור כרוך סביב צווארו, דבר שעלול להחשיד על מקרה של רשלנות רפואית, וכמו גם מקרים בהם האפגר של הילוד הוא נמוך לאחר הלידה, בדקה הראשונה ובדקה החמישית לאחר הלידה.

מקרים בהם הילוד נולד עם צבע אפרפר ולא ורדרד או עם פרכוסים או ללא בכי עשויים להחשיד לאפשרות של רשלנות רפואית לידה ומצריכים בירור של עורך דין רשלנות רפואית בלידה.

מתי נגרמה רשלנות בלידה ומתי נגרמה רשלנות בהריון?

בהתאם לפסיקה בישראל בתחום של רשלנות רפואית בלידה, ניתן לקבוע במקרים בהם חרג הגורם הרפואי מחובת הזהירות ומהסטנדרטים הרפואיים המקובלים ועקב כך נגרם למטופל נזק, בפרק הזמן שהוא מרגע הקבלה למיון יולדות ועד שחרור היולדת עם הילוד מבית החולים, ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

ואילו חשד לרשלנות הרפואית בזמן ההיריון מתייחס למקרים בהם היילוד נולד עם מומים או עם תסמונת גנטית ובמקרים אלה יש לבדוק האם רופא הנשים או בתחנת הבריאות כמו גם הגורמים הרפואיים האחרים (מבצעי בדיקות הדמיה כגון סקירת מערכות) ניהלו מעקב הריון צמוד ותקין וטיפלו באופן הנכון באישה.

דוגמאות למקרים של רשלנות במהלך ההיריון:

  • העדר קביעה שהריון הוא הריון בר סיכון (high risk)
  • אי הפנייה לביצוע הבדיקות המומלצות.
  • רשלנות בפענוח הבדיקות.
  • התייחסות רשלנית לעברה המיילדותי של האישה.
  • בירור לקוי בנוגע לגורמי סיכון במשפחה כגון קרבה משפחתית (בני דודים?).
  • התעלמות מממצאים חשודים.
  • אי הפנייה לייעוץ עם מומחה מתאים בהתאם לנסיבות, לדוגמה אי הפניה לייעוץ גנטי.
  • אי הפניית האישה ההרה לבדיקות מכוונות.
  • אי גילוי תסמונת גנטית

גם תקופת ההתיישנות בתביעת רשלנות רפואית בלידה או בהריון הינה שונה. בתביעות לרשלנות רפואית בהריון תקופת ההתיישנות היא בד"כ 7 שנים מיום הלידה ואילו בתביעות לרשלנות רפואית בלידה, תקופת ההתיישנות היא בד"כ עד 7 שנים מיום הגיעו של הילוד לגיל 18, קרי תביעת קטין, הגם שתביעת מיטיביו, ההורים עשויה להתיישן תוך 7 שנים מהלידה בה נגרם הנזק הרפואי.

מהן העלויות של תביעת רשלנות רפואית בלידה?

העלויות המרכזיות הכספיות העיקריות להורי הילוד שלו נגרם נזק גוף, ע"מ להגיש תביעת רשלנות רפואית הן בד"כ שכר טרחת המומחים הרפואיים שנותנים חוות דעת.

בד"כ בתביעות רשלנות בלידה אם הלידה הסתיימה חו"ח במות העובר יש צורך בחוות דעת רפואית אחת, לצורך הוכחת האחריות או הרשלנות הרפואית של בית החולים נגד התובעים, אולם אם העובר נותר עם נזק גוף, אזי יש צורך לכל הפחות בשתי חוות דעת שהשנייה תתייחס לנזקיו הרפואיים הקבועים של הילוד כתוצאה מהרשלנות הרפואית כמו גם לצרכים הרפואיים שלו, לצורך בעזרה, לצורך בהוצאות רפואיות, עזרים רפואיים, שיקום ועוד..

עלות עורך דין רשלנות רפואית בלידה הינה ע"ב הצלחה קרי באחוזים מהסכום שיפסק בסופו של הליך בסיום תביעת רשלנות רפואית, וגובה האחוזים בד"כ הינו פקטור של מספר גורמים, לדוגמה האם עו"ד רשלנות רפואית בלידה מטפל בעצמו בתביעה או שהיא מטופלת ב"משותף" עם עו"ד זוטר יותר אחר שאינו מוכר להורים, מהו ניסיונו של העו"ד העיקרי המטפל בתביעה, ומהו המוניטין שלו והרקע להצלחותיו בתביעות.

דבר נוסף שיש לתת עליו דגש, מאחר ומדובר בתביעת רשלנות רפואית עם נופך אישי, זה האם נרקמו בין ההורים לעורך דין לרשלנות רפואית יחסי אמון והבנה תוך גיבוש מטרות משותפות ומוסכמות???

בתביעת רשלנות רפואית, את מי תובעים?

במדינת ישראל ישנם שלושה סוגים של בתי חולים: פרטיים, ממשלתיים וכאלה של קופות החולים.

כאשר מוגשת תביעת רשלנות רפואית בבית חולים ממשלתי, למעשה מגישים תביעה נגד מדינת ישראל או משרד הבריאות שהרי העובדים נמצאים בשירות המדינה והם עובדים של המדינה.

כאשר קיים צורך להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בבית חולים של קופת החולים, התביעה מוגשת נגד קופת החולים ולא נגד בית החולים עצמו.

מצבים של רשלנות רפואית בלידה בבית חולים כוללת מספר רב של אירועים ומצבים בהם:

  • אי מתן הסכמה מדעת – כל חריגה מהפרוטוקול הנוגע ליידוע החולה לגבי הטיפולים וקבלת הסכמתו מדעת משתייך לקטגוריית רשלנות רפואית.
  • רשלנות רפואית בניתוח – אחת העילות השכיחות ביותר, כזו אשר הובילה לנכות זמנית או קבועה, לדימום חמור, לצורך בביצוע ניתוח נוסף, במקרים של החמרה במצב המטופל וכן ברשלנות אשר הובילה למוות.
  • רשלנות באבחון הכוללת אי קבלת טיפול מתאים.
  • רשלנות בלידה אשר הובילה ללידת צאצא הסובל ממום או מנזק וכן במקרים בהם נגרם נזק ליולדת.

קרי, הרשלנות הרפואית בהריון עלולה להתבטא בלידת ילד עם מומים מולדים, מחלה גנטית, תסמונת גנטית או מוגבלות רפואית קשה מסוג שיתוק מוחין או אפילפסיה או שילוב של מספר מוגבלויות רפואיות הן בתחום הפיזי כגון: המיפלגיה, פרפלגיה שעשויה במקרים רבים מניסיוני להיות מלווה יחד עם פגיעה קוגניטיבית בתפקודי המוחון של הילוד, הפרעות קשב, הפרעות ריכוז, התפרצויות של הילוד, חרדות, תסכול ועוד.

עו”ד אלי מאור מומחה בתביעות בתחום הרשלנות הרפואית בהריון ובעל הישגים ותוצאות מרשימות בתחום.

עו"ד אלי מאור הינו מנוסה ביותר בתביעות רשלנות רפואית בהריון או בלידה, ומשתייך מזה שנים רבות לתחום של עורכי דין רשלנות רפואית בלידה, ילווה אתכם באופן אישי לאורך כל שלבי תביעת רשלנות בלידה, כאשר במקרים רבים לבחירת עורך דין רשלנות רפואית בלידה מקצועי ומנוסה, תהיה השפעה רבה הן על סיכויי הצלחת התביעה והן על גובה הפיצויים אותו תקבלו בסופו של תהליך – מהסיבה הזאת, לא מומלץ להקל ראש בבחירת עורך דין.

נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית? מחפש משרד עורכי דין רשלנות רפואית מומלץ?

אתם מוזמנים ליצור קשר אישי ישיר ודיסקרטי עם עו"ד אלי מאור ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעו"ד מנוסה ומוכר.

עו"ד אלי מאור ילווה אותך לאורך כל השלבים, החל מההנחיות הראשוניות לגבי אופן ההתנהלות המומלץ לאחר קרות מקרה של רשלנות רפואית, דרך מתן ייעוץ מפורט לגבי הזכויות שלך ועד להכנת תביעת רשלנות רפואית להגשה בבתי המשפט ותוך דאגה שמלוא הזכויות שלכם אכן ימומשו כדין

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן